רכב
המילכוד של טראמפ: האם אילון מאסק בדרך להפסיד מיליארדים?
יותר מ-40% מהרווח של טסלה השנה הגיע ממכירת קרדיטים רגולטוריים. אם ממשל טראמפ יקדם תקנות סביבתיות רכות יותר ליצרני רכב – האם אחד ממקורות הרווח המרכזיים של טסלה עשוי להיעלם?
אילון מאסק הוציא כ-200 מיליון דולר כדי לסייע לדונלד טראמפ להיבחר לנשיאות, למרות שטראמפ מתח ביקורת ממושכת על רכבים חשמליים, המוצר העיקרי שמייצרת החברה הגדולה ביותר של מאסק. טראמפ התחייב לבטל את תמריץ הרכב הנקי הפדרלי לצרכנים. לדברי מאסק, זה יועיל בסופו של דבר לטסלה. השאלה הגדולה היא מה יקרה אם טראמפ יעמוד בהבטחת בחירות אחרת שלו: להפחית את התקנים לפליטות עבור יצרני רכב אחרים - האם זה יפגע באחד ממקורות הרווח הגדולים של טסלה?
הניו יורק טיימס מדווח שטסלה הרוויחה 2.1 מיליארד דולר ממכירת קרדיטים רגולטוריים ליצרני רכב אחרים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024. מדובר ב-43% מהרווח של יצרנית הרכב. הקרדיטים הללו היו חלק גדול בעסקי טסלה לאורך זמן.
התקנים של ממשלת ארצות הברית וממשלות אחרות מחייבים יצרני רכב לעמוד ביעדי מקסימום פליטות למכוניות בכל הצי. חברות שחורגות מהיעדים הללו יכולות לרכוש קרדיטים כדי להוריד את הממוצע שלהן. רכישת הקרדיטים מבוצעת מחברות כמו טסלה, שמייצרת רק רכבי אפס פליטות וממותגים אחרים שהם יותר יעילים מהדרישות החוקיות. לכאורה, יש פה ווין-ווין לשני הצדדים: הרכישה פותחת מקור הכנסה ומסייעת לחברות המייצרות רכבים יעילים לעמוד ביעדים הכספיים שלהן, ובו זמנית מספקת גמישות לחברות שלא יכולות או לא רוצות למכור רכבים יעילים יותר.
עסקי הקרדיטים היו קריטיים יותר עבור טסלה בשלב מוקדם יותר. כאשר יצרנים אחרים נאבקו בהשקת תוכניות הרכב החשמלי שלהם וטסלה רשמה הפסדים על רוב הרכבים שייצרה, הרווח מהקרדיטים הרגולטוריים היה חבל הצלה עבורה. רבים טוענים שהחברה לא היתה שורדת בלעדיהם.
עוד ב-
בחיבור לטראמפ, מאסק מהמר שטסלה כבר לא זקוקה לתמריצים ממשלתיים לרכישות צרכניות, או למפעלי הרכב והסוללות שלה או לעסקי הקרדיטים הרגולטוריים. מאסק טוען כבר תקופה, ויש שיאמרו מאז ומעולם, שטסלה אינה חברה לייצור רכבים ושהשאיפות שלה לעתיד הן בתחום האוטונומיה והבינה המלאכותית. לאוהדים הגדולים של טסלה יש סיבה לדאגה משינוי המיקוד של המנכ"ל. אחרי הכל, טסלה היא חברה שבונה בעיקר רכבים, ולא הייתה קיימת היום ללא סדרת תמריצים לייצור, תמריצים לצרכנים ותוכניות רגולטוריות שסייעו לה לחצות את "עמק המוות" שמוביל את רוב הסטארטאפים לכישלון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה