רכב

ישראל הבאה בתור? זו המדינה שמחריפה את המאבק נגד "טרור הקורקינטים"

איטליה מחריפה את המאבק נגד הקורקינט החשמלי: חוק חדש המנסה להביא להסדרת השימוש בכלים כולל הגדלת שיעור הקנסות הקיימים, שורת דרישות חדשות לציבור הרוכבים ואיסורים על הרכיבה בשטחים ציבוריים
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
בשנים האחרונות חלה מגמה עולמית של עלייה משמעותית בשיעורי השימוש בקורקינט החשמלי. בדומה לישראל גם במרבית המדינות באירופה השימוש בכלים והפופולאריות שלהם נסקו.
לעלייה בשימוש בהם יש צדדים חיוביים כמו העובדה שהכלים מהווים אלטרנטיבה נוחה וידידותית לסביבה לרכבים הפרטיים, אך עם זאת במקביל חלה עלייה משמעותית בתאונות ובתלונות כלפי ציבור הרוכבים.
אלו נגרמות לרוב בשל רכיבה מסוכנת והתעלמות מחוקי התנועה מצידם של רוכבי הקורקינטים. בישראל, האכיפה נגד מה שכונה "טרור הקורקינטים" עוד נמצאת בראשיתה, אך באירופה ממשיכים לקדם חקיקה בנושא.    
בעוד שמדינות אחרות באירופה כמו צרפת וספרד הגבילו את השימוש בקורקינטים חשמליים, באיטליה נרשמה התקדמות משמעותית בנושא. על פי הפרטים שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, במהלך השבוע שעבר הפרלמנט האיטלקי אישר ברוב של 83 תומכים אל מול 47 מתנגדים, חוק חדש שמהווה נחלק מרפורמה נרחבת בתחום התחבורה במדינה. במסגרת החוק החדש, רוכבי קורקינטים חשמליים יידרשו לחבוש קסדה ולרכוש ביטוח. בנוסף, במסגרת החוק החדש סכומי הקנסות נגד עבירות בתחום יוגדלו. 
החקיקה, יצאה לפועל בצל נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה האיטלקית שפורסמו בחודש יולי האחרון, שהעידו על העלייה במספרי הפציעות ומקרי המוות בתאונות דרכים בקרב רוכבי קורקינטים חשמליים ב-2023. הנתונים מעידים על 3,365 פציעות ו-21 הרוגים,  זאת בהשוואה אלו של 2022 שעמדו על ל-2,929 פציעות ו-16 הרוגים.
לאחר אישור החוק שר התחבורה האיטלקי מתאו סלביני, כתב ברשתות החברתיות: "לא עוד קורקינטים פראיים!" והוסיף שבעלי קורקינטים חשמליים יחויבו להתקין לוחית רישוי ושייאסר עליהם להשתמש בנתיבים לאופניים באזורים המיועדים להולכי רגל ובכבישים בינעירוניים.
בישראל, על פי דוחות הלמ"ס, בשנת 2023 חל גידול בשיעור של 5% במספר הנפגעים בתאונות קורקינטים חשמליים בהשוואה ל-2022 (1,157 פצועים לעומת 1,103 פצועים בהתאמה). העיר בה נפגעו כמות האנשים הגדולה ביותר היא תל אביב יפו, עם 362 פצועים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה