רכב

תחנת הרכבת תיסגר עד 2026? זו העיר שעומדת לסבול

משרד הביטחון ומשרד התחבורה נמצאים במחלוקת סביב התקצוב הנדרש להקמת המיגון לתחנת הרכבת שדרות, ובינתיים, האומדן התקציבי לשדרוגים זינק מ-200 מיליון ל-800 מיליון שקל. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התנגד לתקצוב המיגון והדגיש את הצורך להסיר את האיום על תושבי הדרום, הצפי שהתחנה תשאר סגורה כשנה וחצי
מערכת ice | 
סגירת קווים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", אלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן הודיע על סגירת מסילת הרכבת שמחברת את שדרות למרכז הארץ. למרות שחלק גדול מהתושבים חזרו לבתיהם, התחנה נותרה סגורה, ומסלולי הנסיעה לשאר חלקי הארץ הפכו למורכבים ומייגעים. בממשלת ישראל ממשיכים הדיונים לסובב סביב השאלה מהו המיגון הדרוש, אך עד כה לא התקבלה החלטה סופית.
על פי הפרסום ב-N12, משרד הביטחון ומשרד התחבורה נמצאים במחלוקת סביב התקצוב הנדרש להקמת המיגון, ובינתיים, האומדן התקציבי לשדרוגים זינק מ-200 מיליון ל-800 מיליון שקל. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התנגד לתקצוב המיגון והדגיש את הצורך להסיר את האיום על תושבי הדרום. התוצאה היא שהמסילה נותרת סגורה, והמסעות הארוכים באמצעות תחבורה ציבורית או רכב פרטי הפכו למציאות יומיומית עבור התושבים.

תחנת הרכבת בשדרות, שהוקמה בשנת 2013, הביאה לשיפור משמעותי במערך התחבורה באזור, אך מאז פתיחתה היא נתונה לאיומים ביטחוניים. במבצע "צוק איתן" ובשנים שלאחר מכן, המסילה הופסקה מספר פעמים בשל חשש מירי. הנסיעה ממנה מתאפשרת כיום רק לכיוון דרום, בעוד שהקו למרכז הארץ נותר מושבת. זהו מצב לא מקובל, במיוחד כשמנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מונה לפתור את הבעיה אך ההתקדמות זוחלת.
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הביע את זעמו על חוסר הפעולה של הממשלה והצבא, וטען כי המצב הנוכחי מעיד על כישלון ביטחוני. לדבריו, סגירת המסילה לא משקפת את ההבנה כי המצב הביטחוני לא השתנה, והדרישה להחזיר את הרכבת לפעולה מהווה אבן בוחן למצב הבטחוני הכללי. הוא הדגיש כי יש לעשות כל שביכולת כדי לשוב ולפתוח את המסילה.
ממשרד האוצר נמסר למאקו: "מתקיימים דיונים בנושא בהובלת מנכ"ל משרד רה"מ והוקצה תקציב לתכנון ראשוני עבור פתרונות לסוגיה". ממשרד התחבורה נמסר: "רכבת ישראל ערוכה לחידוש התנועה לכיוון צפון מיד עם קבלת האישורים ממשרד הביטחון. בימים אלו, משרד התחבורה פועל מול הגופים הרלוונטיים האחרים ובהם משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ומשרד האוצר, במטרה לקדם את נושא מיגון תחנת הרכבת בשדרות, תוך העלאת החשיבות בפניהם על תנועת הרכבות באזור לטובת תושבי הדרום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה