רכב

האגרה לנהגים עומדת לגדול? זו הבשורה הקשה שמחכה לכם

יונה יהב מתייחס להעלאת תעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל: "אני מתקומם על העלאה נוספת בתעריפי מנהרות הכרמל במיוחד בתקופה מורכבת זו שעוברת על כולנו. מאז חזרתי לתפקיד אני פועל בכל דרך לביטול התשלום במנהרות. אם לא נקבל תשובה מספקת מהם, לא אהסס ואעתור בעניין לבית המשפט"
מערכת ice | 
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שבועות ספורים אחרי שמנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן הודיע כי יפעל לביטול תשלום האגרה במנהרות הכרמל בחיפה, בהחלטה שסותרת את עמדת משרד האוצר, המוביל את הקמת אגרת הגודש במטרה לצמצם את עומסי התנועה, ראש העיר חיפה יונה יהב חוזר להציף את הנושא לאחר שנמסר כי יש צפי דווקא להעלאת האגרה.
גם הבוקר (שלישי) יהב, מתייחס להעלאת תעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל: "אני מתקומם על העלאה נוספת בתעריפי מנהרות הכרמל במיוחד בתקופה מורכבת זו שעוברת על כולנו. מאז חזרתי לתפקיד אני פועל בכל דרך לביטול התשלום במנהרות. גייסתי את תמיכת משרד התחבורה וכעת אנחנו ממתינים לתשובת האוצר בנושא. אם לא נקבל תשובה מספקת מהם, לא אהסס ואעתור בעניין לבית המשפט".

לפני כחודש, במכתב ששלח בן זקן לראש עיריית חיפה, יונה יהב, נכתב כי רגב רואה חשיבות "בהוזלה או פטור מתשלומים עבור כבישי האגרה, ובתוך כך לנוסעים בכבישי מנהרות הכרמל". בנוסף, בן זקן פנה לסגן הממונה על התקציבים ולסגנית בכירה לחשב הכללי בבקשה לבחון מחדש את התעריפים בכבישי האגרה בישראל ולהקים צוות מטה שיבחן את המודל הכלכלי של אלו, תוך התחשבות ביוקר המחיה.
במקביל, משרד האוצר מקדם מכרז להקמת מערכת חיוב לאגרת גודש בגוש דן, שתפעל רק בשנת 2026, תוך עיכוב של שנה מהמועד המתוכנן. המשרד גם מקדם מס נסועה חלופי למס הבלו עבור רכבים חשמליים. יש הטוענים הכוונה של רגב לבטל את אגרת הגודש תגביר את השימוש במכוניות פרטיות ותפגע במימון המטרו ובתחבורה הציבורית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה