רכב

מהפכה במשרד התחבורה: אלו התקנות החדשות שאושרו לרכבים האלה

ההגדרה החדשה מרחיבה את המונח "טרקטורון" מעבר לכלי רכב עם מנועי בעירה פנימית, ומאפשרת כעת הכללה של מנועים חשמליים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ רוני שוצר)
משרד התחבורה חולל השבוע מהפכה בעולם הטרקטורונים, כאשר עדכן את תקנות התעבורה להכללת טרקטורונים חשמליים. שינוי זה, שנראה על פניו מינורי, מסמן נקודת מפנה משמעותית בתחום התחבורה הלא שגרתית בישראל.
עד כה, למרות הפופולריות הגוברת של טרקטורונים חשמליים בעולם ובישראל, הם נותרו בגדר כלי רכב לא חוקיים במדינה, מה שהוביל למצבים אבסורדיים של החרמה והשמדה של כלים אלה על ידי רשויות האכיפה.

לפי הפרסום בכלכליסט, ההגדרה החדשה מרחיבה את המונח "טרקטורון" מעבר לכלי רכב עם מנועי בעירה פנימית, ומאפשרת כעת הכללה של מנועים חשמליים. זהו צעד משמעותי לקראת הכרה בטכנולוגיות חדשות ובמגמות עולמיות בתחום התחבורה. יתרה מזאת, השינוי מסיר מכשולים משפטיים שעמדו בפני בעלי טרקטורונים חשמליים, אשר עד כה נאלצו להתמודד עם סכנת העמדה לדין פלילי בגין נהיגה ללא רישיון וביטוח.
לצד ההכרה בטרקטורונים חשמליים, התקנות החדשות מביאות עמן שינויים נוספים. הן מגדירות לראשונה את אופן הישיבה הנכון על טרקטורון, ומבטלות את החובה להתקין וו גרירה - צעד המשקף את השינוי בתפיסת הטרקטורון מכלי עבודה חקלאי לכלי פנאי ובילוי. שינויים אלה מדגישים את ההתפתחות בשימושים ובתפקידים של טרקטורונים בחברה המודרנית.
המהלך של משרד התחבורה מסמל התאמה של החוק למציאות המשתנה ולהתפתחויות הטכנולוגיות. הוא פותח את הדלת לשימוש חוקי ומוסדר בטרקטורונים חשמליים, מה שעשוי להוביל לשינויים נרחבים בשוק כלי הרכב הייחודיים הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה