נדל"ן ותשתיות

בכיר באוצר מודאג: "האינפלציה תמשיך לעלות, הגירעון בתקציב יגדל"

על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן, צוטט גורם בכיר במשרד כמי שמביע דאגה רבה מהזינוק הגבוה מהצפוי. לדבריו, הממשלה נמנעת מלבצע צעדים של מאבק ביוקר המחיה. תרחיש האימים: "אנחנו עלולים להתדרדר למצב שבו האינפלציה תעלה וגם הגירעון בתקציב יגדל בשל ייקור שירותים ותקציב הקניות של משרדי הממשלה"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock, Magma Images)
בתגובה למדד מחירי הדיר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו מסר אמש (חמישי) כי "התנהלות הממשלה בתחום הכלכלי עומדת לחצות את הקו האדום וללא אישור תקציב מיידי שיכלול קיצוץ רוחב בהוצאות הממשלה, יחד עם הסטת תקציב לפיתוח ותמיכה במה שיגדיל הכנסות, לא תוכל הממשלה הזו להמשיך ולתפקד".
גורם בכיר במשרד האוצר צוטט ב-ynet כמי שמביע דאגה רבה מהעלייה הגבוהה מהצפוי באינפלציה. לדבריו מדובר בעלייה מסוכנת, כאשר הממשלה נמנעת מלבצע צעדים של מאבק ביוקר המחיה. "מרגישים את יוקר המחיה בחנויות. אנחנו עלולים להתדרדר למצב שבו האינפלציה תעלה עוד וגם הגירעון בתקציב יגדל בשל ייקור שירותים ותקציב הקניות של משרדי הממשלה".
לדברי סרוגו, "הממשלה חייבת להפנות תקציבים לפעולות מעודדות בנייה אשר יגדילו את התחלות הבניה. אנחנו עדים בשנה האחרונה לירידה בהיקפי הבנייה בשל הריבית הגבוהה, המלחמה ובעיקר בשל המחסור החמור בעובדי בנין, לצד עליה הולכת וגדלה בביקושים לדירות בחודשים האחרונים, תהליך שגורם לעליות מחירים בקצב שנתי דו ספרתי לצד ירידה בהכנסות המדינה מהנדל"ן".
סרוגו הוסיף כי "השוק הזה, שטרם המלחמה סיפק לממשלה הכנסות של עשרות מיליארדים בשנה, יכול להיות מפתח להחזרת המשק לפסי צמיחה  ולהקטנת הגרעון לו רק תתעורר המדינה ותעודד אותו". האינפלציה חוזרת לעלות ומנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי המדד עלה ביולי ב-0.6%, גבוה מהתחזיות המוקדמות. קצב האינפלציה השנתי עומד על 3.2% והוא גבוה מיעד יציבות המחירים, שיאפשר הורדת ריבית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנחנו במיתון קשה!!
    תם 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד שיחליטו לחשוף את הנתונים האמיתיים לציבור המיתון רק יעמיק נכנסו כמדינה לסטגפלציה רחבה התוצאה תהיה שנות צנע קשות תודה לממשלה הכושלת
    סגור