רכב

חברות הקורקינטים בישראל עוברות על החוק? "מתנהל בצורה רשלנית"

ב-1 בספטמבר 2024 נכנסה לתוקפה הרפורמה שמחייבת התקנת לוחיות זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים. אלא ששבועיים עברו מרז, ומלבד חברת ליים, אף חברה שפועלת בישראל, כולל בירד ודוט, לא השלימו את התקנת לוחיות הרישוי ולמעשה עוברות על החוק. אז מה הבעיות איתן הן מתמודדות ואיך משרד התחבורה אשם במצב?
מערכת ice | 
קורקינט (צילום יחצ)
ב-1 בספטמבר 2024 נכנסה לתוקפה רפורמה משמעותית בתחום התחבורה העירונית בישראל. הרפורמה, שמטרתה להגביר את הבטיחות ולצמצם עבירות תנועה, מחייבת התקנת לוחיות זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים, ובשלב הראשון נהגים שנתפסים ללא לוחית רישוי, יקבלו קנס של 100 שקל. 
אלא שהיום (ראשון) פורסם ב"כלכליסט" כי מבדיקה שערכו עולה כי מתוך שלוש חברות שפועלות כיום בישראל, בירד (BIRD), ליים (LIME) ודוט, רק חברה אחת מצייצת עד כה לחוק והתקינה לוחיות רישוי על הקורקינטים שלה - ליים, בעוד שתי החברות השניות עדיין לא התקינו אותן, ולמעשה מדובר בעבירה על החוק.
גורם בעיריית תל אביב שבקיא בפרטים מסר ל"כלכליסט" בנושא: "במדינה בה הכל מתנהל בצורה רשלנית, פשוט מחליקים את זה". למרות זאת, במשרד התחבורה טוענים כי "חברת ״ליים״ סיימה את התקנת הלוחיות, וחברת ״בירד״ נמצאת בתהליך התקנה מתקדם. באשר לחברת ״דוט״, על פי דרישת מערך הדיגיטל הממשלתי, נדרש דירקטור ישראלי. המשרד פנה למערך הדיגיטל ונענה בשלילה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בוחן ביצוע שינוי תוכנה, במטרה לאפשר לחברת ״דוט״ לבצע את הרישום".
בירד האשימה את מערכת הרישום וטענה בפני "כלכליסט" כי: "הרפורמה החדשה שכוללת רישוי, רישום והתקנה של לוחיות הופנתה בעיקר למערך הכלים הפרטיים. מסיבה זו, מערכת הרישום כללה כשלים טכניים שלא מאפשרים לחברות השיתופיות לרשום את הכלים. כלל הרשויות מכירות את הנושא והעיכוב שנובע מהגדרות טכניות של מערכת משרד התחבורה".
בינתיים, עברו כבר שבועיים מאז שהחוק החדש נכנס לתוקפו, אך מלבד חברת ליים שהשלימה את התקנת לוחיות הרישוי כמעט בכל הקורקינטים שלה, חברת בירד עשתה זו באופן חלקי וחברת דויט עדיין לא החלה בתהליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה