רכב

שיאומי חושפת: למרות ההצלחה בשוק, למה היא מפסידה מיליוני דולרים?

ירידה לצורך עלייה? קרוב לחצי שנה חלפה מאז שענקית הטק הסינית שיאומי, חשפה את הרכב החשמלי הראשון שלה. מאז, היא מכרה עשרות אלפי רכבים ולמרות ההצלחה שגרמו לה להפסדים. כל זה לא מפחיד את שיאומי שרוצה להפוך לשם דבר בתעשיית הרכב ומוכנה לעשות כל מה שצריך עבור זה
עידו מור | 
הכניסה למטה שיאומי (צילום shutterstock)
ענקית הטק הסינית שיאומי (Xiaomi), אשר מוכרת לקהל הרחב בזכות מוצרי האלקטרוניקה פרי יצירתה כשהבולטים בהם אלו הסמארטפונים שלה, השיקה בחודש מרץ האחרון את הרכב החשמלי הראשון שלה ה-SU7, שזכה להצלחה עצומה.
שיאומי, חשפה לראשונה את הרכב כבר בסוף 2023, אך כמה שבועות לפני ההשקה היא הכריזה על תחילת המכירה המוקדמת ובתוך 24 שעות, היא כבר מכרה 90,000 רכבים. שיאומי הודיעה שבשל עומס ההזמנות ייקח לה כמה חודשים טובים עד שתצליח לספק אותם ללקוחותיה.
לאחר שהחברה הבינה את הביקוש הגובר לרכב שלה, היא הגבירה את קצב הייצור על מנת לעמוד לייעד של ייצור 100,000 רכבים ואף הכריזה בחודש מאי האחרון על כך שהיא כבר עובדת על הדגם השני בסדרה.

שיאומי SU7, קרדיט: צילום מסך מתוך X 
למרות נקודת הפתיחה המעודדת, אל תבלבלו שיאומי עוד רחוקה מלהרוויח מכל ההרפתקה הזו. נכון להיום, החברה מפסידה 9,000 דולר על כל רכב חשמלי שהיא מוכרת ולאורך המחצית השנייה של השנה היא הפסידה כבר למעלה מרבע מיליארד דולר.
ברור שאף חברה לא רוצה לחוות ירידה ברווחים ולפני שהיא נכנסה לשוק הרכבים החשמליים שיאומי לקחה את זה בחשבון. האנליסטים של סיטי בנק, טוענים שהחברה תתחיל להתקרב למעבר לרווח ממכירת הרכבים שלה רק ב-2027 לאחר שקצב הייצור שלה יזנק ויגיע לנתון של בין 300,000-400,000 רכבים. 
נכון לעכשיו, הרכבים של שיאומי נמכרים בשוק הסיני בלבד ולמרות החשיבות בהרחבת הפעילות ולשווק את הרכבים שלה מחוץ לסין, ככול הנראה בחברה רוצים קודם להתבסס בשוק המקומי שרווי בחברות שפועלות בתחום לפני שהם יוצאים לעולם הגדול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה