רכב

עם עליית המס ומחסור בתשתיות: האם המהפכה החשמלית תיעצר?

המהפכה החשמלית בשוק הרכב זכתה להצלחה גדולה בישראל ובעולם, כאשר השנה כל רכב רביעי שנמכר היה חשמלי. כעת, לקראת עליית המס עולה השאלה כיצד היא תשפיע על השוק והאם המחירים בכלל עומדים לרדת? | כל הפרטים 
מערכת ice |  3
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
כניסתם של כלי הרכב החשמליים לפני כעשור מהווים אחד מהרגעים המשמעותיים ביותר ששוק הרכב חווה בשנים האחרונות. לישראל הם הגיעו כמה שנים מאוחר יותר, אך גם כאן הרבה בזכות הפסקת התלות של הנהגים בדלק הם זכו לפופולאריות רבה. 
כיום, למרות המחסור החמור בתשתיות והמס על הרכב החשמלי שצפוי לעלות בקרוב על פי הנתונים כל רכב רביעי שנמכר השנה בישראל היה חשמלי. על כן, בהתחשב לכל זה מה צפוי להיות המצב בשוק בתחילת השנה הבאה?
על פי המתווה שפרסם משרד האוצר, אמור מס הקניה על רכב חשמלי לעלות מ-35% ל-45% וכיוצא מכך המס שמשלמים יבואני הרכב יעלה ב-10-15 אלף שקל. במידה ומשרד האוצר יסתפק רק במס הזה, אז השוק לא ירשום טלטלה גדולה.
אך, בנוסף לזה למשרד האוצר יש תקנות נוספת בקנה שמכינות את השטח למס נסועה עתידי שעליו דובר רבות. במידה ואלו יכנסו שיעור המס על הרכב יזנק ל-83% ומחירי הרכבים החשמליים יתייקרו ב4-5- אלף שקל מה שיגרום לו להפסיק להיות אלטרנטיבה כלכלית לרכבי הדיזל מה שיהווה עצירה משמעותית לשוק הרכב החשמלי. 
ישראל היא לא המדינה היחידה שנדמה שמנסה לעצור את המהפכה. לאחר שבאירופה וסין עודדו את האזרחים לרכוש רכבים חשמלי עם הטבות מס, כעת לאחר שהמהלך הצליח הן הבינו את ההשלכות שלו והחלו להפחית את התמריצים הללו. 
במידה והמס בישראל לא יעלה ל-83% זה לא אומר שמחירי הרכב החשמלי יעלו. ההפך על פי כל הסימנים המחירים עתידים לשמור על יציבות ואפילו לרדת. ראשית, מה שיתרום לכך זה המלחמה על הצרכנים בקרב החברות השונות ובנוסף יש עודפי היצע שנגרמו בשל המלחמה. 
כמו כן, אחד ממרכיבי העלות העיקריים ביצור רכב חשמלי היא עלות הסוללה. אבל העלות הזו הולכת ופוחתת מדי שנה כתוצאה משיפורים טכנולוגים ומעלייה בנפח הייצור. עלות הבטריה כיום, פחות מעשירית מזו שהייתה ב-2010, והיא ממשיכה לרדת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ירידת ערך חזקה לחשמליות
    אלי 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שרץ ורכש רכב חשמלי אכל אותה,בירידת ערך חזקה,במחירי ביטוח מטורפים,בגנבי סוללות,ורכבים,אח,אח החיסכון יצא יקר,באירופה בשנה הראשונה הרכב מאבד 50 אחוז מהשווי,הם חוזרים להייבריד,דיזל,ובנזין-ניתן לייבא רכב מאירופה בן שנה במחיר מוז,ומוטרף,לכן השוק מגיב בירידות.
    סגור
  • 1.
    סכנה
    דרור 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד לנציב כבאות אין אפשרות לכבות אותן אם מתלקחות , עדיף שתיעצר הכנסת הרכבים לארץ בכלל ולחניונים בפרט
    סגור
  • אז אתה חושב סוללה יותר דליקה מבנזין?
    רמי 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה לא מבין כלום, אל תפיץ את חוסר הידע שלך ברבים.
    סגור