רכב

בשורה איומה לנהגים בישראל: המס הזה יזנק ל-83%?

ישראל, שנתפסה בעבר כשוק נוח עבור יצרני רכב סיניים, מוצאת את עצמה כעת בצומת דרכים, כאשר היבואנים מתמודדים עם אתגרים לוגיסטיים ופיננסיים חדשים. מדיניות המיסוי על רכבים חשמליים בישראל עוברת שינויים דרמטיים, עם עליה הדרגתית במס הקנייה מ-10% ב-2022 ל-35% בינואר האחרון, וצפי להמשך העלייה בשנים הקרובות
מערכת ice |  14
מכס על רכבים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
בעוד תעשיית הרכב העולמית ממשיכה להתפתח, מתגלה תמונה מורכבת בשוק הרכב הישראלי, המושפעת ממגוון גורמים כלכליים ומדיניים. נתוני היצוא של תעשיית הרכב הסינית לחמשת החודשים הראשונים של 2024 חושפים ירידה משמעותית ביצוא לישראל, תופעה המיוחסת בעיקר למשבר השילוח הימי, השבתת נמל אילת, ושינויים במדיניות המיסוי על רכבים חשמליים.
על פי הפרסום בכלכליסט, ישראל, שנתפסה בעבר כשוק נוח עבור יצרני רכב סיניים, מוצאת את עצמה כעת בצומת דרכים מורכב, כאשר היבואנים מתמודדים עם אתגרים לוגיסטיים ופיננסיים חדשים. מדיניות המיסוי על רכבים חשמליים בישראל עוברת שינויים דרמטיים, עם עליה הדרגתית במס הקנייה מ-10% ב-2022 ל-35% בינואר האחרון, וצפי להמשך העלייה בשנים הקרובות.

מצב זה יוצר אי-ודאות בקרב יבואני הרכב, המתקשים לתכנן את היקפי היבוא העתידיים. בנוסף, המתווה המשולב שהיה אמור לכלול מס נסועה על רכבים חשמליים החל מ-2026 לצד עלייה הדרגתית במס הקנייה, הוצא מתקציב 2024 ועתידו לוט בערפל. ללא החלטה ברורה בנושא, קיים חשש כי מס הקנייה על רכבים חשמליים יזנק ל-83% בתחילת 2025, מה שעלול להוביל לעלייה דרמטית במחירי הרכבים החשמליים בישראל.
במקביל, מתגבשת תוכנית חדשה לשינוי שיטת חישוב המס על רכבים חדשים, המבוססת על מחיר המחירון הרשמי של הרכב ולא על מחיר הרכישה מהיצרן. שיטה זו עשויה להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים, לצמצם את הפערים בין יבואנים ישירים ומקבילים, ולהביא לשקיפות גדולה יותר במחירי הרכבים לצרכן. עם זאת, היא עלולה גם להוביל לעלייה במחירי הרכבים, אלא אם היבואנים יבחרו להוריד את מחירי המחירון הרשמיים.
שינויים אלה בשוק הרכב הישראלי משקפים מגמות רחבות יותר בתעשיית הרכב העולמית, כולל המעבר להנעה חשמלית והצורך באיזון בין תמריצים לאימוץ טכנולוגיות ירוקות לבין הכנסות ממיסים. ככל שישראל ממשיכה להתמודד עם אתגרים אלה, היא עשויה לשמש כמקרה מבחן עבור מדינות אחרות המתמודדות עם דילמות דומות. התפתחויות אלו צפויות להשפיע משמעותית על שוק הרכב המקומי, על הרגלי הצריכה של הצרכנים הישראלים, ועל היחסים המסחריים עם יצרני רכב בינלאומיים, במיוחד מסין, בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    פריארים
    שמואל 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הישראלים עם דך מטומטמים דופקים אותנו שנים כול הממשלות לדורות הן מעלים טל המיסים לעשר אחוז לשלושים אחוז ועכשיו רוצים לעלות למונים וחמש אחוז כמו רכב רגיל וכולם הולכים וקונים לפניהעלייה הצפויה. אל תיקנו בכלל את הרכבים החשמליים ואד לא תהיה ברירה לממשלה וגם ליבואנים ואז יורידו מחירים. אני אישית לא יקנה ארכב חדש כגי לממן סקטורים במשק מושחתים ולא עובדים וממשלה מושחתת. הגיע הזמן לצאת לרחובות ולעשות פה מהפיכה בהכול.
    סגור
  • 12.
    מחיגי רכבים
    Ddanx 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכב הפרטי היה תמיד וישאר תמיד הכנסה טובה למדינה בהשוואה למדיני אירופה נקח לדוגמה את מדינות מזרל אירופה שהאזרחים שם עם הכנסות הגבה יותר נמוכות מאשר בארץ אבל יותר רכבים נמכרים שם והא שים יכולים להחזיקם בארת הרכבים הפרטיים נחשבים שפרה חולבת למידץסים ותשלומים זן הנפילה הכי גדולה של הליכוד בדין בזמנו הבטיח שיהי שינוי גדול בנושא הרכבים בארץ השינוי היחידי שהיה זה המשך מיסו אדיר ביטוח יקר והחזקה יקרה כולל חיר דלק גבוהה מאירופה אז כיף לקנות ולהחזיק ברכב בישראל
    סגור
  • 11.
    זו הממשלה שמוציאה לפועל את
    דוד 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אג'נדה 2030, הקרסת הכלכלה והעסקים, הקרסת מעמד הביניים והשתלטות על נכסי הציבור. סדר עולמי חדש.
    סגור
  • 10.
    תחפשו מי יקנה מימכם והלואי שיביאו מכוניות ולא יהיה להם (ל"ת)
    דני 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מיסים
    שוש 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי עכשיו נראה פחות עלי רכב בכבישים ויותר מקום בחנויות המלאות יד אפס מקום
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    מס
    רו 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם היום לא קונים הרבה מהחשמליות אז כמה יקנו לאחר עליית המס,אין ספק שלפני עליית המס יקנו הרבה מאוד
    סגור
  • 7.
    עריית תל אביב
    דידי 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסתבר, שגם עיריית תל אביב משתוללת בהעלאת מחירי הארנונה וזה לא משנה להם, תושב עתיק או לא. הם לא נותנים הנחות הם נותנים אנחות.שלא נדע מהעירייה הזאת ומהעומד בראשה.
    סגור
  • אאא
    אאא 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשי לגנוב אותנו המדינה מאפיה חוקית
    סגור
  • 6.
    לא עליה דרמטית במחירים אלה קריסה טוטאלית של החשמליות.. (ל"ת)
    ניר 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    אין אמון בממשלות
    רונית 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שימו לב נהיינו עבדים של הממשלה לדורות זה לא משנה שמאל או ימין אנחנו עבדים שלהם כל כספיינו אצלהם כולם אידיוטים שנותנים להם לנצל אותנו ככה.
    סגור
  • 4.
    בסך הכל מורידים הנחות...
    יוסי 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא ממסים רכבים חשמליים יותר מהבנזין, רק משווים את המס... אם רכב חשמלי יותר טוב הוא ינצח את הבנזין למרות המס ... אם הרכב החשמלי בעצם פחות טוב הוא לא יצליח לנצח את הבנזין... מדובר בשוק חופשי...
    סגור
  • 3.
    זה לא מזון
    גרשון 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עם ישראל זה עם של שחצנים עם שכל מעוות שו אם רכבים משומשים למה אתם קופצים פראיירים שכמוכם
    סגור
  • 2.
    כיום ההטבה מתחלקת ל3...
    אביה 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הטבה ברכישה, הטבה באגרת הטסט והטבה בטעינה. על מנת להכניס יותר רכבים חשמליים ומצד שני להתחיל לגבות מיסים, צריך להשאיר רק הטבת רכישה, לגבות אגרת טסט כנהוג ברכב בנזין/היברידי ולגבות מס נסועה לפי ממוצע של כ-15000 קמ לשנה וכ20 אג לקמ, עד שיימצא פיתרון גבייה אחר.
    סגור
  • 1.
    בשורה איומה?
    רון 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    24 0
    בשורה איומה זה שדופקים בדלת שלושה חיילים בשלוש לפנות בוקר. שאר הדברים זה סתם בשורות.
    סגור