רכב
בשורה איומה לנהגים בישראל: המס הזה יזנק ל-83%?
ישראל, שנתפסה בעבר כשוק נוח עבור יצרני רכב סיניים, מוצאת את עצמה כעת בצומת דרכים, כאשר היבואנים מתמודדים עם אתגרים לוגיסטיים ופיננסיים חדשים. מדיניות המיסוי על רכבים חשמליים בישראל עוברת שינויים דרמטיים, עם עליה הדרגתית במס הקנייה מ-10% ב-2022 ל-35% בינואר האחרון, וצפי להמשך העלייה בשנים הקרובות
בעוד תעשיית הרכב העולמית ממשיכה להתפתח, מתגלה תמונה מורכבת בשוק הרכב הישראלי, המושפעת ממגוון גורמים כלכליים ומדיניים. נתוני היצוא של תעשיית הרכב הסינית לחמשת החודשים הראשונים של 2024 חושפים ירידה משמעותית ביצוא לישראל, תופעה המיוחסת בעיקר למשבר השילוח הימי, השבתת נמל אילת, ושינויים במדיניות המיסוי על רכבים חשמליים.
על פי הפרסום בכלכליסט, ישראל, שנתפסה בעבר כשוק נוח עבור יצרני רכב סיניים, מוצאת את עצמה כעת בצומת דרכים מורכב, כאשר היבואנים מתמודדים עם אתגרים לוגיסטיים ופיננסיים חדשים. מדיניות המיסוי על רכבים חשמליים בישראל עוברת שינויים דרמטיים, עם עליה הדרגתית במס הקנייה מ-10% ב-2022 ל-35% בינואר האחרון, וצפי להמשך העלייה בשנים הקרובות.
מצב זה יוצר אי-ודאות בקרב יבואני הרכב, המתקשים לתכנן את היקפי היבוא העתידיים. בנוסף, המתווה המשולב שהיה אמור לכלול מס נסועה על רכבים חשמליים החל מ-2026 לצד עלייה הדרגתית במס הקנייה, הוצא מתקציב 2024 ועתידו לוט בערפל. ללא החלטה ברורה בנושא, קיים חשש כי מס הקנייה על רכבים חשמליים יזנק ל-83% בתחילת 2025, מה שעלול להוביל לעלייה דרמטית במחירי הרכבים החשמליים בישראל.
במקביל, מתגבשת תוכנית חדשה לשינוי שיטת חישוב המס על רכבים חדשים, המבוססת על מחיר המחירון הרשמי של הרכב ולא על מחיר הרכישה מהיצרן. שיטה זו עשויה להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים, לצמצם את הפערים בין יבואנים ישירים ומקבילים, ולהביא לשקיפות גדולה יותר במחירי הרכבים לצרכן. עם זאת, היא עלולה גם להוביל לעלייה במחירי הרכבים, אלא אם היבואנים יבחרו להוריד את מחירי המחירון הרשמיים.
עוד ב-
שינויים אלה בשוק הרכב הישראלי משקפים מגמות רחבות יותר בתעשיית הרכב העולמית, כולל המעבר להנעה חשמלית והצורך באיזון בין תמריצים לאימוץ טכנולוגיות ירוקות לבין הכנסות ממיסים. ככל שישראל ממשיכה להתמודד עם אתגרים אלה, היא עשויה לשמש כמקרה מבחן עבור מדינות אחרות המתמודדות עם דילמות דומות. התפתחויות אלו צפויות להשפיע משמעותית על שוק הרכב המקומי, על הרגלי הצריכה של הצרכנים הישראלים, ועל היחסים המסחריים עם יצרני רכב בינלאומיים, במיוחד מסין, בשנים הקרובות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.פריאריםשמואל 07/2024/03הגב לתגובה זו0 0הישראלים עם דך מטומטמים דופקים אותנו שנים כול הממשלות לדורות הן מעלים טל המיסים לעשר אחוז לשלושים אחוז ועכשיו רוצים לעלות למונים וחמש אחוז כמו רכב רגיל וכולם הולכים וקונים לפניהעלייה הצפויה. אל תיקנו בכלל את הרכבים החשמליים ואד לא תהיה ברירה לממשלה וגם ליבואנים ואז יורידו מחירים. אני אישית לא יקנה ארכב חדש כגי לממן סקטורים במשק מושחתים ולא עובדים וממשלה מושחתת. הגיע הזמן לצאת לרחובות ולעשות פה מהפיכה בהכול.סגור
-
12.מחיגי רכביםDdanx 07/2024/03הגב לתגובה זו0 0הרכב הפרטי היה תמיד וישאר תמיד הכנסה טובה למדינה בהשוואה למדיני אירופה נקח לדוגמה את מדינות מזרל אירופה שהאזרחים שם עם הכנסות הגבה יותר נמוכות מאשר בארץ אבל יותר רכבים נמכרים שם והא שים יכולים להחזיקם בארת הרכבים הפרטיים נחשבים שפרה חולבת למידץסים ותשלומים זן הנפילה הכי גדולה של הליכוד בדין בזמנו הבטיח שיהי שינוי גדול בנושא הרכבים בארץ השינוי היחידי שהיה זה המשך מיסו אדיר ביטוח יקר והחזקה יקרה כולל חיר דלק גבוהה מאירופה אז כיף לקנות ולהחזיק ברכב בישראלסגור
-
11.זו הממשלה שמוציאה לפועל אתדוד 07/2024/02הגב לתגובה זו1 0אג'נדה 2030, הקרסת הכלכלה והעסקים, הקרסת מעמד הביניים והשתלטות על נכסי הציבור. סדר עולמי חדש.סגור
-
10.תחפשו מי יקנה מימכם והלואי שיביאו מכוניות ולא יהיה להם (ל"ת)דני 07/2024/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מיסיםשוש 07/2024/02הגב לתגובה זו0 0אולי עכשיו נראה פחות עלי רכב בכבישים ויותר מקום בחנויות המלאות יד אפס מקוםסגור
- טען עוד
-
8.מסרו 07/2024/02הגב לתגובה זו2 0אם היום לא קונים הרבה מהחשמליות אז כמה יקנו לאחר עליית המס,אין ספק שלפני עליית המס יקנו הרבה מאודסגור
-
7.עריית תל אביבדידי 07/2024/02הגב לתגובה זו2 0מסתבר, שגם עיריית תל אביב משתוללת בהעלאת מחירי הארנונה וזה לא משנה להם, תושב עתיק או לא. הם לא נותנים הנחות הם נותנים אנחות.שלא נדע מהעירייה הזאת ומהעומד בראשה.סגור
-
אאאאאא 07/2024/02הגב לתגובה זו0 0מחפשי לגנוב אותנו המדינה מאפיה חוקיתסגור
-
6.לא עליה דרמטית במחירים אלה קריסה טוטאלית של החשמליות.. (ל"ת)ניר 07/2024/02הגב לתגובה זו2 0סגור
-
5.אין אמון בממשלותרונית 07/2024/02הגב לתגובה זו3 0שימו לב נהיינו עבדים של הממשלה לדורות זה לא משנה שמאל או ימין אנחנו עבדים שלהם כל כספיינו אצלהם כולם אידיוטים שנותנים להם לנצל אותנו ככה.סגור
-
4.בסך הכל מורידים הנחות...יוסי 07/2024/02הגב לתגובה זו4 0לא ממסים רכבים חשמליים יותר מהבנזין, רק משווים את המס... אם רכב חשמלי יותר טוב הוא ינצח את הבנזין למרות המס ... אם הרכב החשמלי בעצם פחות טוב הוא לא יצליח לנצח את הבנזין... מדובר בשוק חופשי...סגור
-
3.זה לא מזוןגרשון 07/2024/02הגב לתגובה זו2 1עם ישראל זה עם של שחצנים עם שכל מעוות שו אם רכבים משומשים למה אתם קופצים פראיירים שכמוכםסגור
-
2.כיום ההטבה מתחלקת ל3...אביה 07/2024/02הגב לתגובה זו1 1הטבה ברכישה, הטבה באגרת הטסט והטבה בטעינה. על מנת להכניס יותר רכבים חשמליים ומצד שני להתחיל לגבות מיסים, צריך להשאיר רק הטבת רכישה, לגבות אגרת טסט כנהוג ברכב בנזין/היברידי ולגבות מס נסועה לפי ממוצע של כ-15000 קמ לשנה וכ20 אג לקמ, עד שיימצא פיתרון גבייה אחר.סגור
-
1.בשורה איומה?רון 07/2024/02הגב לתגובה זו24 0בשורה איומה זה שדופקים בדלת שלושה חיילים בשלוש לפנות בוקר. שאר הדברים זה סתם בשורות.סגור