רכב

הסטארטאפ הישראלי שגייס 39 מיליון דולר: בין המשקיעות ג'נרל מוטורס

הסטארטפ הישראלי אדיוניקס, המפתח טכנלוגיה לשוק הרכבים החשמליים, סוגר עוד סבב גיוסים מוצלח. הפעם, גויס סכום כלל של 39 מיליון דולר. בין המשקיעות יצרנית הרכבים ג'נראל מוטורס
מערכת ice |  1
אדיוניקס (צילום אדיוניקס)
הסטארטאפ הישראלי אדיוניקס (Addionics), הכריזה היום (חמישי), על כך שהשלימה סבב גיוס בסך 39 מיליון דולר. הגיוס התבצע בהובלתן של GM Ventures, זרוע ההשקעות של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס, וקרן Deep Insight.
סבב ההגיוס הנוכחי, הביא את סה"כ ההון שאדיוניקס גייסה לסכום כולל של 79 מיליון דולר. כמו כן, בסבב הנוכחי לקחו חלק גם יצרנית המשאיות והאוטובוסים הגלובלית Scania, ושורה של משקיעים קיימים וחדשים. לפי הצהרת החברה, היא מתכננת להשתמש בסכום שגויס בהשקעה הנוכחית לצורך הרחבת תשתית ייצור הרכבים שלה ובכך לעבור לייצור המוני עד סוף השנה.
אדיוניקס, הוקמה בשנת 2017, על ידי שלושה חוקרים באימפריאל קולג' לונדון: הישראלי ד"ר מושיאל ביטון (מנכ"ל), ד"ר ולדימיר יופיט וד"ר פריד טריק, אשר משמשים שניהם כיום כיועצים לחברה. כיום החברה מעסיקה 75 עובדים מתוכם 60 עובדים בישראל.

המוצר של אדיוניקס, צילום: Addionics
המוצר של אדיוניקס, נוגע לשוק הרכבים החשמליים ולפי טענתה ניתן לשלב את הרכיב שפתחה בשלב הייצור ובזכותו יהיה ניתן ליצור סוללות טובות יותר מאפשרות טווח נסיעה ארוך יותר, זמן טעינה מהיר יותר ועוד. הרכיב שהחברה פתחה עונה לשם D Current Collector 3, והוא מאפשר להוריד את כמות הנחושת והאלומיניום שבסוללות ובכך ביצועיה עשויים להשתפר. 
"ככל שגוברת הדרישה בעולם להפחתת פליטות ומעבר לרכבים חשמליים עם ביצועי סוללה משופרים, כך גם עולה הביקוש לפתרון שלנו", אומר ד״ר מושיאל ביטון, מייסד שותף ומנכ"ל Addionics.
ביטון, המשיך בדבריו ואמר: "ההשקעה הנוכחית תאפשר לנו להתחיל ייצור מסחרי עד סוף השנה, לספק את הטכנולוגיה שלנו ליצרני סוללות ולהביא לזינוק בביצועי הסוללות בכל העולם. יש לנו את הזכות לעבוד עם שותפים אשר מבינים את הדחיפות שבהגשמת החזון ש-Addionics מקדמת ואנו מודים להם על האמון והתמיכה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיפור טוב
    איגור 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפלו כמו אבן
    סגור