רכב

מהפכה בשוק הרכבים החשמליים בישראל: כך תיראה טעינת הסוללות מהיום

אדיוניקס, הסטארט-אפ הישראלי שגייס עד כה כ-40 מיליון דולר, מפתח טכנולוגיה פורצת דרך לשיפור ביצועי סוללות, תוך התמקדות מהפכנית במבנה הסוללה של הרכבים החשמליים
מערכת ice |  2
רכב חשמלי (צילום unsplash)
אדיוניקס, הסטארט-אפ הישראלי שגייס עד כה כ-40 מיליון דולר, ומפתח טכנולוגיה פורצת דרך לשיפור ביצועי סוללות תוך התמקדות מהפכנית במבנה הסוללה, חונך בימים אלה קו ייצור חדשני, 'כחול לבן' במרכז תל-אביב, ברחוב המייצג באופן סמלי את הגאווה הישראלית שחשים בחברה – רחוב 'תוצרת הארץ'.
לצד משרדים ומעבדות מתקדמות שיתמקדו בהמשך הפיתוחים הטכנולוגיים וישמשו כ-50 עובדים, צפויה החברה להשתמש בתהליך ייחודי אשר פיתחה, לטובת ייצור מתכות תלת־מימדיות מהן מפיקים אלקטרודות מתקדמות לשימוש בתעשיית הסוללות לרכבים חשמליים – אחת התעשיות הצומחות בעולם. המתקן החדש שייחנך בינואר 2023 משתרע על שטח של מעל ל-1,500 מטרים רבועים ויהווה שלוחה מרכזית של החברה, המחזיקה במשרדים בלונדון ומעסיקה עובדים גם בארה״ב וגרמניה.
בעולם הסוללות נעשה שימוש רב בשכבות דקות של נחושת ואלומיניום דו מימדיות, מהן מורכבות האלקטרודות. המתכות הללו מיוצרות בתהליך שנקרא ״אלקטרו-דפוזישן״, בו נעשה שימוש רב בתעשייה. אדיוניקס פיתחה שיטת ייצור ייחודית המצליחה להפיק בדיוק רב את אותן מתכות, אך במבנה תלת מימדי, המאפשר קבלת ביצועים טובים יותר, ובעלות נמוכה יותר.
תהליך זה אשר מוגן בפטנט, ומותאם לייצור המוני ובעלות נמוכה, הוא ראשון מסוגו, כאשר לאורך שנים ניסו להחליף את המתכות הדו ממדיות במתכות מתקדמות – ללא הצלחה. הראשונה שהגיעה לשיטת ייצור כלכלית שמתאימה לסוללות היא חברת אדיוניקס.
מתקנים בתחום הסוללות נמדדים בכושר ייצור החשמל שלהם. המתקן החדש שמקימה
אדיוניקס צפוי לעמוד בכושר ייצור של 10,000 מגה עד לסוף 2023 ויגיע עד ל-100,000 מגה וואט עד לסוף 2024. באדיוניקס צופים כי במהלך שנת 2025 יגיע כושר הייצור עד לג'יגה וואט. הייצור מיועד בעיקרו לייצור מסחרי לחברות הרכב ויאפשר לאדיוניקס להרחיב את עבודתה על פיתוחים טכנולוגיים בתחום הסוללות בשת"פ עם לקוחותיה – כמה מחברות הרכב המובילות בעולם, ובאירופה וארה"ב בפרט. 
מושיאל ביטון, מנכ"ל ומייסד אדיוניקס התייחס למעבר הצפוי: "פתיחת המתקן היא צעד נוסף בדרך למסחור הטכנולוגיה והגדלת ההיצע שלנו ללקוחות ושותפים. בחרנו לפתוח קו ייצור ראשון בישראל ובאופן סימבולי הוא ממוקם ברחוב תוצרת הארץ".
"ההחלטה להקים מתקן ראשון מסוגו בעולם דווקא כאן הגיעה מתוך הרצון לקצר את הטווח בין אנשי המחקר והפיתוח לבין 'רצפת הייצור'; כמו גם מתוך רצון להעשיר את הידע והייצור בארץ, ומתוך אמונה באפשרות של ישראל להיות מהמובילות בתחום אגירת האנרגיה. אנו מאמינים ביכולת שלנו לספק לחברות הרכב הגדולות בעולם את הטכנולוגיה שתאיץ את המעבר לרכבים חשמליים, לאנרגיה ירוקה ולעתיד נקי ובריא יותר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שמחה הולצברג 2
    ציון דיגודקר 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את אני מעוניין מבחן נהיגה תחזרו אליי לפרטים מספר טלפון 0523565275 ציון
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    בהצלחה 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש מחמם את הלב לררות איך מפתחים בארץ
    סגור