רכב

כביש חשמלי עם טעינה אלחוטית: הפיתוח של החברה הישראלית

אלקטריאון סיימה את הקמת הנתיב המיוחד לתחבורה ציבורית בטרונדהיים שבנורבגיה. הטכנולוגיה מאפשרת לאוטובוסים לנסוע ללא צורך בעצירות לצורך חיבור חוטי לעמדות נייחות. עיני אירופה נשואות לפרויקט, האם הוא יצליח לעמוד בתנאי מזג האוויר הקשים? 
מערכת ice |  2
אוטובוס דן חשמלי (צילום ניסן חלבה)
חברת אלקטריאון הקימה את הכביש החשמלי הראשון בנורבגיה. הכביש מותאם במיוחד למסלולים מהירים לתחבורה ציבורית. הכביש הוקם בעיר טרונדהיים בשיתוף פעולה עם החברה הנורבית AtB הנורבגית וחברת חוצה ישראל (שמפעילה את המטרונית). הטכנולוגיה המיוחדת בכביש מאפשרת לאוטובוסים הנוסעים על הכביש להמשיך לנסוע לטווחי נסיעה ארוכים יותר בשימוש בבטרייה באותו גודל ללא עצירה לטעינה חוטית. 
בהודעה שפורסמה לעיתונות היום (ראשון), הוערך כי הפרויקט עתיד להניב לחברה הכנסות של כ-2,800,000 שקלים. הפרויקט יבחן עד שנת 2025 ובין השאר ייבדק אם ואיך הוא מסוגל להתמודד עם תנאי מזג האוויר הקרים של נורבגיה. בשל כך, מדינות אירופאיות שונות, לדבריי ההודעה, נושאות את עיניהן אל הפרויקט ומצפות לראות את התוצאות של הכביש המיוחד. 
"מוצר הטעינה הינו מוצר ייחודי אשר פותח במיוחד עבור מסלולים מהירים לתחבורה ציבורית", אמר אורן עזר, מנכ"ל חברת אלקטריאון, "אנו מאמינים שזוהי רק התחלה, ומכאן נמשיך להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית החשמלית בארץ ובעולם". כיום מתוכננים לקום פרויקטים רבים הקשורים לתחבורה חשמלית, הן בגזרה הציבורית והן בזירה הפרטית עם הקמת עמדות טעינה נוספות עבור מכוניות חשמליות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זוכרים הודעה של אלקטריאון "פרוייקט 200 אוטובוסים"?
    10 אוטובוסים 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה דן מפעילים מעשית? 3? 6? 10? אלקטריאון פקה פקה ואין פרוייקטים מהותיים. פיילוט קטן פה פיילוט קטן שם.
    סגור
  • 1.
    נו באמת ..., כותב הכתבה כנראה לא מבין במניות
    ציקו 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה ללא קבלות ללא מוצר , עצוב לראות עיתונות כושלת כזאת
    סגור