רכב
מהפכה בתחבורה בעיר שסבלה שנים: במה הושקעו חצי מיליארד שקל?
עמדות הטענה מהירות לאוטובוסים חשמליים, רציפים מקורים ו"גג ירוק": מסוף התחבורה החדש של ירושלים יוצא לדרך
עיריית ירושלים, בשיתוף משרד התחבורה וצוות תכנית אב לתחבורה ובביצוע חברת מוריה לפיתוח ירושלים, מסיימים בימים אלה את העבודות האחרונות להקמת מסוף הארזים, זאת, לקראת פתיחתו הרשמית ביום שני הקרוב, 1/7/24. המסוף, נבנה בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים, וכולל עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים, לצד חניון "חנה וסע" המוקם בימים אלו, תוך קישור לקו הכחול של הרכבת הקלה.
מסוף הארזים ממוקם למרגלות שכונת רמות הירושלמית וכולל 215 עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים ובסמוך לתחנת הרכבת הקלה. המסוף קיבל לאחרונה את האישורים האחרונים להפעלתו, וכאמור, יחל לפעול ביום שני הקרוב. העבודות במתחם ארכו כשלוש וחצי שנים.
החניון החדש מתפרס על פני שטח של 50 אלף מ"ר, כולל 12 רציפי אוטובוסים, מבני מנהלה ומנוחה לרווחת הנהגים, וחניון חשמלי מלא עם 215 עמדות לטעינה חשמלית מהירה, זאת במסגרת המעבר לתחבורה ציבורית ירוקה ונקייה ולצמצום מפגעי רעש ופליטת חומרים מזהמים אל הסביבה. מעל החניון הוקם "גג ירוק" בשטח של כ-20 אלף מ"ר, אשר משתלב במרקם הסביבתי של האזור כולו. הגג הירוק נתמך על ידי קורות גנניות, המעניקות לחניון מראה ירוק ואסתטי.
מסוף הארזים יקושר אל הקו הכחול של הרכבת הקלה. לצידו מוקם בימים אלו חניון "חנה וסע" ענק עבור רכבים פרטיים. המסוף מקושר גם אל מתחם התעסוקה בהר חוצבים ולשכונת רמות, ויאפשר גישה נוחה וקלה למתחם באמצעות תחבורה ציבורית ובעתיד גם באמצעות הרכבת הקלה.
במסגרת הפעלת המסוף החדש, יועברו פעילות הקווים בשלוש פעימות: במסגרת הפעימה הראשונה והחל מפתיחת המסוף, יפעלו במתחם הקווים הבאים: קו 404 לבני ברק, 426 לפתח תקווה, 424, 407 לנתניה, לרחובות, 546 לקוממיות, וקווי הצפון 859, 982, 983, 992, 993, 996, 997, 999, 952, 972, 996, 997. מיום שישי כ"ב בסיוון (28.06.24) תופעל תחנה במסוף לקווים העירוניים 54, 89, 580. שתי הפעימות הבאות יתבצעו ביום ראשון ט"ו בתמוז (21.7.2024) וביום ראשון כ"ט בתמוז (4.8.2024). על פירוט הקווים אשר יעבור למתחם בפעימות אלו, תבוא הודעה נפרדת.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "חזון התחבורה הציבורית הולך ומתגשם לנגד עינינו, עם השקתו הקרובה של מסוף האוטובוסים המתקדם והחשמלי כולו. זאת דוגמה מצוינת לדרך שבה נתנייד בשנים הקרובות, עם מעברים קלים ומהירים המתבצעים במתחם תחבורה משולב הכולל רכבת קלה, אוטובוסים, חניון חנה וסע, וגישה נוחה להולכי רגל ולרוכבי אופניים, והכל תוך חיבוריות וקישוריות מלאות. ירושלים ממשיכה להוביל ולשמש דוגמה לכל מדינת ישראל בכל הקשור לתחבורה ציבורית, ואני בטוחה כי כל ערי ישראל ילכו בעקבותיה."
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מתפתחת! הפרויקט נותן מענה לגידול באוכלוסיית העיר ולצרכי התחבורה המתפתחים, ומתווסף לשורת מיזמי תחבורה ירוקים נוספים המקודמים על ידי עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים. חניון ירוק לאוטובוסים ירוקים בעיר ירוקה. נמשיך להצעיד את עיר הבירה לעבר העתיד ולקדם פרויקטים משני מציאות נוספים בתשתיות ובתחבורה שייטיבו עם הציבור, יעניקו חלופות נגישות ויעילות לשימוש ברכב הפרטי וכך יפחיתו את העומס בכבישים ויצמצמו את זיהום האוויר."
סגן שרת התחבורה אורי מקלב: ״מדובר בבשורה חשובה לתושבי השכונות, שמנגישה עבורם קווי אוטובוס לתוככי העיר ומקצרת את זמני הנסיעה. התחבורה בירושלים הכפילה את עצמה בשנים האחרונות והארזים נותן לכך מענה הולם״.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה בראשותה של השרה מירי רגב ממשיך לקדם את התחבורה הציבורית בכלל, בדגש על מעבר מואץ להנעה חשמלית ירוקה, שקטה ונקייה. המסוף החדש והמתקדם ישרת את שכונות צפון ירושלים וישמש חלופה נוחה לתחנה המרכזית למגיעים אל הבירה מכיוון צפון ומזרח. מטרתנו היא לעודד מעבר לתחבורה ציבורית יעילה וזמינה, שיאפשר ליותר ויותר נהגים להשאיר את הרכב הפרטי מחוץ למרכז העיר. היום אנחנו מציינים צעד נוסף בכיוון הנכון."
עוד ב-
מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר-אדון: "החניון והמסוף החדשים נועדו להנגיש לתושבי העיר ולמבקרים בה שיפור בנוחות, בשירות וביעילות התחבורה הציבורית, והם מהווים פרויקט דגל ארצי בתחום התחבורה הציבורית הירוקה. בעתיד יצטרפו לפרויקט זה גם קו הרכבת הקלה (קו כחול) וכן חניון "חנה וסע" (שורק), אשר כולם יחוברו ביניהם בקישוריות וישמשו כמרכז תחבורתי גדול ומשמעותי בצפון העיר. חברת מוריה תמשיך גם בעתיד לשלב פתרונות חדשניים מתקדמים לצד שמירה על איכות הסביבה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה