רכב

המס החדש שיפגע בכם: בקרוב אתם עלולים לשלם ביוקר

ההסתדרות הלאומית נגד הממשלה: מס הנסועה פוגע בפריפריה ובסביבה. משרד האוצר מקדם חוק שיפגע בבעלי מכוניות חשמליות ובסביבה ובעיקר בתושבי הפריפריה; יו"ר ההסתדרות הלאומית: חוק מרושע שיפגע במפונים"
מערכת ice |  1
מכירת רכב (צילום freepik)
במכתב לראש הממשלה, יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי פורס את טיעוניו נגד מס הנסועה, שפוצל מחוק ההסדרים, וישית עלות של אלפי שקלים על בעלי רכבים חשמליים. לפי ההסתדרות הלאומית, מדובר בפגיעה בפריפריה- בגלל שמדובר במס טיפש ולא פרוגרסיבי, לפי קילומטרז' ולכן יפגע קודם כל בתושבי הפריפריה; פגיעה ביעדים הסביבתיים של המדינה ובהסכמים בינלאומיים עליהם חתמה; פגיעה בבריאות התושבים שיחזרו להשתמש בדלקים מזהמים; פגיעה באינטרס בטחוני בשל המשך התלות בדלק.
לפי תזכיר החוק, החל משנת 2026 בעלי רכב חשמלי ישלמו 15 אגורות לכל קילומטר נסיעה. מדינת ישראל היא חברה ב- OECD וחתומה על אמנת האקלים, לפיה עליה להפחית פליטות גזי חממה בשיעור של לפחות 43% עד שנת 2030 . יעד שישראל מתקשה לעמוד בו, ומתרחקת עוד יותר בשל הפיחות בהטבות על רכבים חשמליים.
אם החקיקה תצא לפועל ישראל תהיה מהמדינות הבודדות עם מס כזה. איסלנד החילה חוק דומה בינואר וכתוצאה עד סוף פברואר נרשמה צניחה של 50% במכירת המכוניות החשמליות. עיקר הפגיעה היא בתושבי הפריפריה, שהגעתם למקומות עבודה כרוכה בקילומטראז' בגובה יותר מתושבי המרכז, כשלדוגמה  תושב קריית גת שעובד בראשון לציון ישלם לערך 6200 שקל בשנה.
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, הוסיף: מעבר לפגיעה בעובדים, באקלים, בביטחון ובמעמדה הבינלאומי של ישראל, יש פגיעה אנושה במפונים. כשאלה יחזרו הבייתה, מחכה להם מס טיפש ומרושע שיעלה את יוקר המחייה שלהם באלפי שקלים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מס מצויין
    יוסי 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מס מצויין . אין בפריפריה הרבה אנשים עם רכבים חשמליים. לפריפריה יתר חשוב מחיר של דלק וסולר . אמנת האקלים זה דבר הכי גרוע שיכול להיות לאזרחים של המדינה. אין לאמנה שום קשר אמיתי לאקלים .
    סגור