פרויקטים

אונו על הגל: קריית אונו ממצבת את עצמה כאחד ממוקדי הנדל"ן הנחשקים במרכז

חזון העירייה למיתוג מחודש של השכונות הוותיקות מתורגם לשלב הפרקטי בידי שחקניות ההתחדשות העירונית. פרויקט ONO VALLY שמובילה אאורה ישראל, מספק דוגמה מייצגת: "קריית אונו הפכה לאחת הערים האטרקטיביות בהתחדשות עירונית. אנחנו מסיימים את אכלוס השכונה החדשה תוך 4 וחצי שנים בלבד", מציין הבעלים והמנכ"ל יעקב אטרקצ'י

פרויקט ONO VALLY בקריית אונו (צילום אאורה ישראל)
בקריית אונו, אחת הערים המזוהות ביותר עם התחדשות עירונית, נמשכת תנופת הבנייה. הטרקטורים, הדחפורים והמנופים הנושקים לקו הרקיע מספקים עדות מהשטח לפעילות האינטנסיבית, כשמיזמי פינוי-בינוי ותמ"א 38 מתכתבים היטב עם תוכנית המתאר המציבה את המסגרת התכנונית להתפתחות העיר. התוכנית, שאושרה בימים האחרונים בידי הוועדה המחוזית תל אביב, מבקשת להיערך להכפלת אוכלוסיית קריית אונו לכ-80 אלף תושבים במהלך העשורים הבאים – תוך הגדלת היצע המגורים בכ-5,500 יחידות דיור, פיתוח תשתיות תחבורה והקמת מוקדי מסחר ותעסוקה.
"קריית אונו משנה את פניה, אבל לא את צביונה הקהילתי", אומר ראש העיר, ישראל גל. "התמהיל של חינוך ברמה גבוהה, עסקים ותעסוקה קרוב לבית, תרבות, פנאי ובילוי – לצד חיזוק העיר על ידי פרויקטים של התחדשות עירונית, עושים כבר היום את קריית אונו לאבן שואבת למשפחות רבות המבקשות איכות חיים גבוהה".
מחירים בעלייה
לא במקרה מעניקה העירייה המקומית תשומת לב נרחבת למיזמי התחדשות עירונית, כשקריית אונו תירשם בדפי ההיסטוריה כמי שבשטחה יצא לדרך פרויקט פינוי-בינוי ראשון בישראל. כמי ששורשיה עוד בסוף שנות ה-30 של המאה הקודמת, הרי שחיזוקם, מיגונם וחידושם של המבנים בשכונות הוותיקות בעיר הוא בגדר הכרח.
כאשר מצרפים את מיזמי ההתחדשות העירונית אל מערכת חינוך שנחשבת לאחת האיכותיות בישראל, שירותים קהילתיים מצוינים ושדרוג התחבורה הציבורית – עם הרכבת הקלה, המטרו ומסוף אוטובוסים חדיש – לא פלא שקריית אונו נהנית מהגירה חיובית, עניין שבא לידי ביטוי גם במחירי הדיור שהאמירו לאורך השנים האחרונות בעשרות אחוזים.
"מדובר בעיר הנמצאת במיקום אידיאלי במרכז הארץ, סמוכה לצירי תנועה מרכזיים – כביש 4 וכביש 471, ונחשבת לאלטרנטיבה ראויה ליישובים סמוכים יוקרתיים דוגמת סביון", מנתח שמאי המקרקעין אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין והבעלים של משרד דנוס-להט. "ערכי הקרקע מצדיקים התחדשות עירונית, כשהמיתוג, הסטטוס והרמה הסוציו-אקונומית הגבוהה (אשכול 8 בדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס) – מייצרים ביקוש גדול לקריית אונו מצד אוכלוסייה חזקה". 
"ועדיין", מדגיש דנוס, "קריית אונו זולה יחסית למיתוג ולמיקום שלה, עם מחירים שנעים בין 35-25 אלף שקלים למ"ר עבור דירת 4 חדרים במרכז העיר. כשמביאים בחשבון את מגמת העלייה הכללית בשוק, גם המחירים בקריית אונו יעלו בהתאם".

הבעלים ומנכ"ל אאורה, יעקב אטרקצ'י. "הצלחת הפרויקט היא תוצר של שיתוף הפועלה המוצלח עם הדיירים"  (צילום ראובן קופצ'ינסקי)
הלב האורבני 
על תרגום חזון ההתחדשות העירונית שמציג ראש העיר גל לרמה הפרקטית, אמונות חברות הנדל"ן הפועלות בקריית אונו, כשאחת השחקניות המרכזיות היא אאורה ישראל. מי שנחשבת לחברת ההתחדשות העירונית הגדולה בארץ, מובילה ברחוב בר יהודה את פרויקט ONO VALLY, שכבר נמצא בהליכי אכלוס מתקדמים ומשלים בימים אלו תהליך של פינוי בינוי והקמת שכונה מלאה תוך פרק זמן של 4 וחצי שנים בלבד.
מדובר על מיזם פינוי-בינוי במסגרתו נבנתה למעשה שכונה חדשה לחלוטין: נהרסו שורה של מבני רכבת ישנים בני 4 קומות שהוקמו בשנות ה-60, כשאת מקומם תפסו 8 בניינים מודרניים בני 15-12 קומות, הכוללים בסך הכל 672 יחידות דיור. על קצב העבודות הגבוה תעיד העובדה שכ-330 יחידות דיור בפרויקט כבר נמסרו, ובשבועות הקרובים ימסרו יחידות הדיור הנותרות בדרך להשלמתו.
במיזם הקפידה אאורה ישראל על תמהיל דירות מגוון: 3, 4  ו-5 חדרים, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים – מתוך שאיפה לשמור במתחם את בעלי הדירות הקיימים ואליהם לצרף אוכלוסייה חדשה של משפחות צעירות ומשפרי דיור, מקריית אונו ומהמעגלים המרוחקים יותר.
"הצלחת הפרויקט היא תוצר של שיתוף פעולה בין אאורה לדיירים הוותיקים שהיטיבו להבין מההתחלה את הפוטנציאל בהשבחת נכסיהם ונרתמו לתהליך בצורה מלאה", מציין יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה. "אנחנו מסיימים בימים אלו אכלוס של השכונה החדשה. תהליך שהתחיל לפני ארבע וחצי שנים והגיע בקצב שיא לסיומו בימים אלו, וממלא אותנו בגאווה ובהתרגשות".
אחד היתרונות המרכזיים של ONO VALLY טמון בשילוב בין שכונה שקטה ופסטורלית, לסמיכות ללב האורבני של קריית אונו – כשמוסדות חינוך, הקניון, מרכזי מסחר ושלל בתי קפה, מסעדות וחנויות נמצאים במרחק הליכה. בהקשר הזה חשוב להוסיף כי בקרבת הפרויקט ייבנה פארק ירוק רחב ידיים הכולל שבילי הליכה, מסלולי אופניים, גינות משחקים, מעונות וגני ילדים, וכן מרכז מסחרי קהילתי.
הפרויקט ברחוב בר יהודה הוא גם הראשון להטמיע מגדור עירוני עם סביבה בטוחה לילדים, מדרכות נגישות, חניות לעגלות, הצללות ותאורת לילה ויום. גם באשר להיבט התחבורתי, מציע ONO VALLY מיקום מנצח: ליד כביש 461, תחנת הקו הסגול של הרכבת הקלה והקו התכלת של מטרו.

קריית אונו. "העיר משנה את פניה, אבל לא את צביונה הקהילתי" (צילום דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
צמיחה מפוארת
באאורה ישראל הקדימו לזהות את הפוטנציאל שמציע האזור, וכעת במקביל להצלחת פרויקט ONO VALLY, מקדמת החברה מיזם פינוי-בינוי ברחבת האורן הסמוך. היעד: הקמת שבעה מבנים חדשים שיכילו 324 יחידות דיור, בניצוח משרד האדריכלים רוזנפלד ארנס. הפרויקט ממוקם בלב מרכז קהילתי מודרני ומטופח, ובו מסחר שכונתי, גן ילדים, גינות ירוקות ופינות מנוחה מעוצבות. כחלק מהמיזם שני בניינים קיימים במתחם יעברו חיזוק ושיפוץ.
"ממועצה מקומית שקטה וקטנה, הפכה קריית אונו לאחת הערים המרכזיות, האטרקטיביות והאיכותיות בישראל. כפי שאנחנו רואים זאת, לשדרג בניין אחד זה לא מספיק. התחדשות עירונית היא ראייה נרחבת על שכונה שלמה ותכנון חכם של הסביבה כולה", מדגיש אטרקצ'י. לדבריו, "אאורה שמובילה את תנופת ההתחדשות העירונית בישראל מחדשת ומשדרגת את הבתים הישנים, בונה בתים חדשים במקומם, מחליפה את התשתיות מהיסוד ומשדרגת את השטחים הציבוריים – ומקפידה לשמור על אופי השכונה ומתן תשומת לב למרחבים ירוקים, צל, עירוב שימושים ומרקם שכונתי".
"תושבי קריית אונו הוותיקים שדירותיהם עברו פינוי-בינוי או תמ"א, כבר נהנים מדירות חדשות ומוגדלות, חדרי ביטחון, חניונים תת קרקעיים ותחבורה ציבורית בקרבת הבית. במקומות שהיו פעם מבנים מתפוררים, צומחים היום בניינים מפוארים בתקנים חדשים המשולבים במרכזי קניות ופנאי", מסכמים בעירייה בגאווה. "תכנון ההתחדשות העירונית מקיף את כל העיר, ובעוד כעשר שנים הבניינים בקריית אונו יוכלו לעמוד בתקנים המחמירים של רעידות אדמה והתגוננות מפני טילים. קריית אונו גדלה ומתחדשת, כשהחזון העירוני והראייה התכנונית מביטים קדימה לעבר שנת 2050, ולא רק לטווח המיידי ולטווח הביניים".
לפרטים נוספים על פרויקט ONO VALLEY בקריית אונו, לחצו כאן