שיווק ופרסום

לציון 85 שנה לליל הבדולח: מאות מפגשי זיכרון בסלון נערכים בעולם

במלאת 85 שנים לליל הבדולח מתקיימים בימים הקרובים מאות מפגשי זיכרון בסלון ברחבי העולם, בעקבות האנטישמיות הגואה בחודש האחרון מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מפגשים אלה מקבלים חשיבות רבה ומצמררת במיוחד
מערכת ice | 
זיכרון בסלון (צילום יחצ)
לציון 85 שנים ליל הבדולח, מתקיימים בימים הקרובים מאות מפגשי זיכרון בסלון ברחבי העולם. לאור האנטישמיות שמרימה את ראשה מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', מפגשי זיכרון בסלון בין צעירים ברחבי העולם ושורדי שואה מקבלים חשיבות רבה ומצמררת.
'לעולם לא עוד' אינה רק סיסמה, זו משימה. שורדי השואה מדגישים את הדמיון המצמרר בין האנטישמיות של שנות ה-30 באירופה לבין המחזות שאנחנו עדים אליהם היום בשנת 2023. על כל מי שעומד מנגד ועוצם עיניו נוכח העלייה המדאיגה, לקום ולצאת כנגד התופעה  מסוכנת זו. שורדי השואה שחוו את הנורא מכל, מסתכלים למציאות בעיניים ונותנים תקווה לדור הצעיר ורוב גבית להמשיך ולפעול כנגד התופעה.
אחד ממפגשי זיכרון בסלון התקיים אתמול בבית תנועת הנוער הציונית והספריה העברית, בפרנקפורט, גרמניה. במהלך המפגש המרגש והייחודי, שיתפה, שורדת השואה אביבה גולדשמידט את סיפור הישרדותה שלה ושל אמה, כשלצידה ישב פרופ׳ אריאל פלדשטיין, היסטוריון של הציונות, ומי ששרד את התופת של ה-7.10.23 בקיבוץ מפלסים שבעוטף עזה. גולדשמידט הדגישה כי זאת הייתה הרוח היהודית הבלתי מתפשרת לחיות ולהחיות את הרוח שעזרה לה ולאמה לשרוד.
ציינה כי גם אם היא מתגוררת בגרמניה, הלב תמיד בישראל. פרופ׳ פלדשטיין הודה לגולדשמידט בעיניים דומעות ונרגשות, אחז את ידה והודה לה על הכוח הגדול שלה, הזדהה עם גבורת אמה של גולדשמידט גם בשנים הרבות לאחר המלחמה. בסיום הסלון, ציטט פלדשטיין את אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב, ז״ל שתמיד אמר ״יש לנו כאן איזור שהוא 95% גן עדן ו-5% גיהנום.
לשאלות הקהל, ענה פלדשטיין כי חודש עבר מאז זוועות ה-7/10 ומוקדם להעריך את המשמעות הייחודית של עם שחלקו נעשה פליט בתוך ארצו ומדינתו. הוא ציין כי מתחזק מכוח העמידה של שורדי השואה אשר עימם נפגש ושוחח במסגרת זיכרון בסלון ובכלל.
מאז ה-7.10 ניצולי שואה רבים, גם מחוץ לישראל, חווים את הטראומה בצורה חוזרת ונשנית. לצד המורכבות הם בוחרים להמשיך ולספר את סיפור הישרדותם. מפגשי זיכרון בסלון ברחבי העולם ימשיכו להדהד את המסר החשוב של המחיר הכבד שיש בגילויי האנטישמיות ועל החשיבות הרבה לקום כנגד התופעה המסוכנת הזו.
בעוד שברשת מתנהל "קרב" בין סרטונים המעודדים אנטישמיות וכאלה היוצאים כנגד התופעה, המפגשים הפיזיים המאפשרים להתבונן לשורדי השואה בעיניים, לא מותירים אף אדם אדיש ומהדהדים בצורה חדה וברורה את הסכנה הגדולה שבכך.
 
שרון בואנוס, מנהלת פעילות זיכרון בסלון בעולם מספרת כי לצערנו מפגשים רבים שהיו מתוכננים להתקיים באוניברסיטאות ברחבי העולם במתכונת פיזית, הועברו לזום מחשש לעוינות ופגיעה פיזית במשתתפים.
מיכל ליפמן מנכ"לית שותפה בזיכרון בסלון אומרת כי דווקא בעת הזו, עלינו להמשיך ולפעול כמה שיותר להדהוד סיפוריהם של שורדי השואה במפגשי זיכרון בסלון, המאפשרים יצירת שיח משמעותי וביסוס הזיכרון באופן שמאיר את הדרך ליצירת חברה טובה יותר. הפרויקט נעשה בשיתוף עם ארגון Wekibbutz ואחת מ-34 ״נקודות מפגש״ לניצולי שואה של ארגון הרווחה של יהודי גרמניה ZWST.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה