שיווק ופרסום

לגור על קו המים: פרויקט הפינוי-בינוי שמשגע את חיפה

במסגרת תכנית "חיל הים" להתחדשות עירונית יוקמו 467 יח"ד, לצד מסחר, תעסוקה, דירות שישמשו לתיירות מרפא, שירותי ציבור וגינות ירוקות. מהנדס העיר: "עירוב השימושים הוא המפתח לפרויקטים מוצלחים"
מערכת ice |  3
פרויקט פינוי-בינוי בחיפה (צילום שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה בישיבתה האחרונה תכנית בינוי ופיתוח למתחם "חיל הים" המיועד לפינוי-בינוי. במסגרת התכנית ייהרסו שבעה מבני מגורים ובמקומם יוקמו חמישה בניינים חדשים שיכללו 467 יח"ד. מדובר בתכנית ראשונה מבין שתי תכניות התחדשות עירונית, אותן יזמו עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשכונה.
מתחם חיל הים כולל כיום שבעה מבנים, בהם 119 דירות בשטח ממוצע של כ-60 מ"ר. במקום המבנים הישנים יוקמו על פי התכנית המאושרת 467 יח"ד בחמישה בניינים בגבהים שונים שבין שלוש לשמונה קומות הכוללות קומות מסחר ותעסוקה. התכנית כוללת שימושי מסחר ותעסוקה, לצד מגוון פתרונות דיור במגוון גדלים ובכלל זה דירות קטנות, שישמשו לתיירות מרפא, מרפאות רופאים ומגורי סגל. לצד המבנים החדשים כוללת התכנית גם מגוון שירותי ציבור, חניות וגינות ירוקות.
התוכניות, שקודמו באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית ואגף תכנון עיר במנהל ההנדסה, מממשות את פוטנציאל הפיתוח הקיים בשכונה, הממוקמת על קו המים של העיר. קידום התכנית כלל תהליך שיתוף ציבור מעמיק והנחיית בעלי הדירות לבחירת נציגויות, עורכי דין מטעמם ובהמשך נערך על ידם מכרז ליזמים, בו נבחרו החברות המבצעות כעת את התכנית. במקביל לאישור תכנית הבינוי והפיתוח, מקודמת בקשה להיתר הריסה למתחם, המתוכננת לעלות לדיון בוועדה בקרוב.

"נגישות מעולה, דופן מסחרית". הדמיה של פרויקט הפינוי-בינוי החדש בחיפה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
"מדובר בפרויקט נוסף בשכונות החוף של חיפה שנמצאות במהלך מקיף של התחדשות", שיתף מהנדס העיר חיפה, אריאל וטרמן. "מדובר בפרויקט ייחודי שיבנה בסמיכות מיידית לתחנת הרכבת ועל כן ייהנה מנגישות מעולה. בתכנית, שהוכנה ע"י העירייה, יחד עם הרשות להתחדשות עירונית, הוגדר שטח לכיכר ציבורית עם דופן מסחרית וכן פונקציות ציבוריות שישתלבו בפרויקט. עירוב השימושים הוא המפתח לפרויקטים מוצלחים של התחדשות עירונית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חיל הים
    דן 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכונת בת גלים צפופה אין מחשבה על דרכי גישה לבית החולים הגדלת מספר הדירות אומר כלי רכב נוספים מבין שיזם רוצה את הכסף של הרופא הבכיר שיקח מרפאה פרטית על יד בית החולים מה אים רווחת תושבי השכונה?
    סגור
  • 2.
    מה שמשגע את חיפה
    אורית 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מחסור בעצים וצל, כתוצאה מהפרויקטים ומהמחסור באכיפה של החזרת העצים שנעקרו. פינוי בינוי לעומת זאת יש לנו יותר מדי. הליכלוך והפקקים שהבנייה יוצרת לא עושה לנו טוב בלשון המעטה
    סגור
  • 1.
    בת גלים
    רוברטו 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנהל הנדסה בעירית חיפה מחלקת דרכים לא מסוגלים לתכנן מעבר חצייה ברציף רוזנפלד בשכונת בת גלים,אז לפנות את הבסיס הם רוצים?
    סגור