שיווק ופרסום

המשרד להגנת הסביבה מחלק 2.5 מיליון שקל, מי זכאי?

הקרן לחלוקת כספי תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים יחד עם המשרד להגנת הסביבה מזמינים עמותות שעיסוקן בהגנה על הסביבה, גופי תקשורת או חברות הפקה להגיש הצעות לקמפיין צרכני להעלאת מודעות לאיסוף ומיחזור פסולת אלקטרונית; לטובת הקמפיין יוקצה תקציב בסך כ-2.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
אתר השלכת הפסולת (צילום המשטרה הירוקה המשרד להגנת הסביבה)
הקרן לחלוקת כספי תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים יחד עם המשרד להגנת הסביבה מזמינים עמותות שעיסוקן בהגנה על הסביבה, גופי תקשורת או חברות הפקה להגיש הצעות לקמפיין צרכני להעלאת מודעות לאיסוף ומיחזור פסולת אלקטרונית; לטובת הקמפיין יוקצה תקציב בסך כ-2.5 מיליון שקל.
אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה: "אנחנו רואים חשיבות בהעלאת המודעות לזכויות הצרכניות בנושא של איסוף ומיחזור פסולת אלקטרונית – כל זאת לשם שמירה על ניקיון המרחב הציבורי, הפחתת סיכון אפשרי לציבור מהפסולת וביצוע מיחזור כראוי".
קרן תובענות ייצוגיות, המנוהלת באפוטרופוס הכללי, הוקמה על פי חוק לניהול וחלוקת כספים הנפסקים על ידי בתי המשפט בתובענות ייצוגיות, אשר נפסקים לטובת הציבור. זאת מאחר, שלא ניתן  לאתר את הנפגעים או שחלוקת הכספים לכלל האזרחים לא תהיה אפקטיבית, לאור הסכום הנמוך שהיה מגיע לכל נפגע. הקרן פועלת לחלוקת הכספים לטובת הציבור, לרוב באמצעות פרסום "קולות קוראים", במסגרתם היא מציעה לגופים שונים להגיש הצעות לקידום פרויקט בנושא מסוים.
 
בעקבות כספים שהתקבלו בקרן, שיועדו על ידי בית המשפט לטובת מיחזור פסולת אלקטרונית, ביקשה הוועדה לייעד את הכספים לטובת העלאת מודעות הציבור לזכויותיו בנושא איסוף פסולת אלקטרונית והחשיבות במיחזור פסולת זו. זאת בכדי לוודא, שפסולת זו נאספת מהציבור ועוברת למיחזור בהתאם לכל דין. 
כעת, הקרן יחד עם המשרד להגנת הסביבה יוצאים בקול קורא להפקת קמפיין, שמטרתו להגביר את חשיפת הציבור לחשיבות שבמיחזור פסולת אלקטרונית, וכן להעלות את מודעות הציבור לזכויות המוענקות לו, בהקשר זה על פי החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות התשע"ב 2012, בהן:
לקבל פינוי של הפסולת החשמלית והאלקטרונית בעת אספקת ציוד חדש דומה לבית הלקוח ללא תמורה, לפי תנאי החוק, להחזיר לחנויות ציוד ישן בעת רכישת ציוד חדש דומה ולמסור סוללות למיחזור בכל חנות אשר מוכרת סוללות.
 
הקמפיין יקודם באמצעי המדיה השונים ויפנה לציבור הכללי בשים לב למגזרים ייעודיים, כל זאת במטרה שפסולת אלקטרונית, מוצרי חשמל וסוללות ייאספו ויועברו למיחזור נאות. הקמפיין ימומן באמצעות קרן תובענות ייצוגיות, שתקדיש לטובת הנושא 2,000,000 שקל, שהתקבלו כתוצאה מפסקי דין שייעדו את הכספים לטובת צרכנות ומיחזור אלקטרוניקה, ובאמצעות המשרד להגנת הסביבה, שיקדיש לטובת הנושא 500,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה