טלוויזיה

BBC מודה בטעות בדיווח ומפרסמת התנצלות: "שגינו"

לאחר שדיווחה על פיצוץ בית החולים בעזה והאשימה את ישראל, רשת BBC הבריטית מודה כי עשתה טעות בדיווח ומפרסמת תיקון בו כתבה: "היה שגוי להניח הנחות באופן הזה"
מערכת ice |  1
מערכת BBC (צילום מסך מטוויטר)
רשת BBC פרסמה אתמול (חמישי) הודעה שבה מודה באופן רשמי שעשתה טעות במסגרת הדיווח שלה על פגיעת הרקטה בבית החולים בעזה. כזכור, כתב ה-BBC ג'ון דוניסון דיווח בשידור חי כי בית חולים באזור נפגע מפצצה או טיל.
דוניסון, שעובד ברשת הבריטית כבר 25 שנה, סיפר בשידור חי כי הרשת פנתה לצה"ל על מנת לקבל תגובה למקרה והוסיף כי: "בהתחשב בגודל הפיצוץ, קשה לראות מה זה יכול להיות באמת מלבד תקיפה אווירית ישראלית או כמה תקיפות אוויריות".
ביום שלישי האחרון, אירע פיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה, ולאחריו חמאס הודיע כי ישראל אחראית לפיצוץ בית החולים שבמסגרתו נהרגו מאות פלסטינים. לאחר מכן, ישראל ספגה גינויים מכל רחבי העולם, אך צה"ל הסיבה לפיצוץ היא לא תקיפה ישראלית, אלא שיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי.
אתמול, פרסם ה-BBC תיקון באתר שלו תחת העמוד "תיקונים והבהרות", שבו הודה שזה היה "שגוי" מצד דוניסון לשער מי פגע בבית החולים. בהודעה נכתב כי: "אנחנו מקבלים שגם בסיטואציה הזו שמתקדמת בקצב מהיר, זה היה שגוי להניח הנחות באופן הזה, למרות שדוניסון בשום שלב לא דיווח כי מדובר בתקיפה ישראלית. זה לא מייצג את ה-BBC וכל מי שצופה, מאזין או קורא את הסיקור רואה שהצגנו את הטענות של שני הצדדים בנוגע לפיצוץ, כשאנחנו מבהירים בעקביות מי אומר אותם ומה אנחנו יודעים ומה לא".
אמש, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, תקף את הרשת במסגרת ראיון שקיים עם ה"דיילי מייל" ואמר: "העובדה שהערוץ לא מכיר בחמאס כארגון טרור מחייבת מאבק משפטי ומאבק ציבורי מוחלט. זה לא ייאמן. איזה עוד סוג של עינויים הם רוצים לפני שהם יחליטו שזה ארגון טרור? ראיתי ראשים כרותים, ראיתי תמונות מחרידות, ילדים ירויים וסיפורים כואבים של משפחות שלמות שנמחקו מעל פני האדמה. מה עוד הם צריכים כדי שיודו שיש לנו עסק עם ארגון הטרור הגרוע בעולם?".
טענות דומות לאלו אמרה הרצוג גם במהלך פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, אשר ביקר אתמול בישראל על מנת להביע תמיכה בישראל ובמעשיה. דברי הנדיא הרצוג מהווים חלק מצעדי מחאה שונים ברחבי הרשת נגד BBC. 
הרב הראשי של בריטניה, סר אפריים מירביס, תקף את ה-BBC בשידור והפציר בהם לקרוא לחמאס ארגון טרור. בהמשך רוססו אולפני הרשת בצבע אדום ונתלו תמונות החטופים על קירות המטה, ובתחילת השבוע רבים מחו מול בניין המערכת על סיקור האירועים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה שמוכיח שהעיתונות זה שקר
    מני 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כתבה לפני שיוצאת חייבת לעבור בדיקה יסודית לאמיתות,
    סגור