תיירות

רוצים דרכון גרמני? אם אתם עונים לתנאים הבאים, זה יהיה קל

קלה דרכנו לדרכון? ממשלת גרמניה צפויה לערוך הקלות שיקצרו את תהליך קבלת האזרחות הגרמנית, ובמיוחד למי שדובר את השפה או מחזיק במקצוע הנחשב לחיוני 
מערכת ice | 
דרכון גרמני (צילום pexels)
אם אתם כמו ישראלים רבים חושקים בדרכון גרמני, בוודאי תשמחו לשמוע את הבשורות הטובות שמגיעות מכיוון הפרלמנט המקומי, שיעשה לכם את המשימה הרבה יותר קלה.
חדשות 12 חשפו כי הצעת חוק בגרמניה שצפויה להיות מאושרת בחודשים הקרובים, מעניקה הקלות בקבלת אזרחות גרמנית: ראשית, זמן ההמתנה להתאזרחות יתקצר מ-8 שנים לחמש שנים בלבד. שנית, תהליך מבחן השפה ומבחן האינטגרציה שאורך כשנתיים כיום, צפוי גם הוא להתקצר.

לפי הצעת החוק, במידה ואתם עונים לקריטריונים הבאים, הדרך שלכם תהיה קלה עוד יותר: הוכחת שליטה מרשימה בשפה הגרמנית, או לחילופין אם מקצועכם נחשב לחיוני מאוד בגרמניה – תוכלו להגיש בקשה להתאזרחות בתום 3 שנים של מגורים במדינה.
כצפוי, לא כולם בגרמניה מרוצים מהצעת החוק והחשש הוא מעודף הגירה, אך לכך השיבה שרת הפנים ננסי פזר כי גרמניה זקוקה להגירה מאחר וקצב הילודה נמוך מאוד, ואחרת לא תצלח המדינה להתמודד עם המחסור במקצועות מסוימים כמו סיעוד, הוראה ומקצועות טכנולוגיים.
על השאלה כיצד תסנן גרמניה מחבלים פוטנציאליים מקבלת אזרחות, השיבו בממשל כי אדם שיימצא אשם בפשע כלשהו, או אדם שאינו מאמין בערכים עליהם מושתתת המדינה, לא יוכל להצטרף לקהילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה