תיירות

לראשונה בהיסטוריה: ישראלים יוכלו לטוס לאחד היעדים המפנקים בעולם

כחלק מהנרמול המתקרב ביחסים בין ישראל לערב הסעודית וחזרתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה, סעודיה תאפשר בקרוב לתיירים ישראלים לנפוש בצמד האיים טיראן וסנפיר, אותם רכשה ממצרים בשנת 2016
מערכת ice | 
התוכניות של סעודיה לאיים (צילום צילום מסך מיוטיוב)
לאחר נירמול היחסים של ישראל עם מספר מדינות בעולם הערבי כמו מרוקו, איחוד האמירויות ובחריין, לאחרונה ישנם עוד ועוד דיווחים לפיהם ישראל מתקרבת לחתימה על הסכמי אברהם גם עם ערב הסעודית.
היום (ראשון) פורסם ב"גלובס" שכחלק מהנרמול המתקרב ביחסים, סעודיה תאפשר לתיירים ישראלים לנפוש בצמד האיים טיראן וסנפיר, אותם רכשה ממצרים בשנת 2016. בכוונתם הסעודים להקים גשר יבשתי שיחבר בין סעודיה למצרים, ולהפוך את אותם איים לחדשניים במיוחד.
ליורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, ישנה תוכנית תיירותית מפורטת וללא ספק מרחיקת לכת. על פי התוכניות של בן סלמאן, התוכנית תעזור לפתח את  ארצו בפני העולם, כולל מיזמי תיירות ענק, לרבות הקמת מיזמים לאורך חופי ים סוף ועד מפרץ אילת. כך בסעודיה מתכוונים להפוך את האיים לאתרי תיירות שוקקים חיים, שיכללו מלונות ובתי קזינו.
ההסכמים על האיים נחתמו עוד ב-2016, אך היו מי שהתנגדו לכך במצרים. אותם איים הוחזרו על ידי ישראל למצרים בהסכמי השלום והם נתפסים כאדמה מצרית קדושה. נשיא מצרים, עבד אל־פתאח א־סיס, אף עיכב את השלמת העסקה, למרות שבית הדין העליון לחוקה במצרים דחה את העתירות נגדה.
אגב, ישראל דרשה כי העברת הבעלות על האיים לא תפגע בהסכם השלום, בו נקבע כי הם יפורזו ובהם יפעל כוח רב־לאומי בהובלת ארה"ב. בישראל גם עלה חשש כי העסקה תוביל לשליטה סעודית על היציאה ממפרץ אילת, ולכן רצו לוודא כי התנועה הישראלית בנתיבי הסחר לא תפגע, ונושא זה אף עלה להתדיינות בהגעה האחרונה של ג'ו ביידן לאזור. כעת, עם סחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה, המגעים בכל הנוגע להטבה לישראלים התחדשו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה