תיירות

הדרך לקבר קלאופטרה נחשפה: התגלית שמסעירה את מצרים

ארכיאולוגים במצרים גילו מנהרה שעשויה להוביל לקבר האבוד של קליאופטרה, חפירות קודמות באתר המקדש הובילו לגילוי מטבעות הנושאים את שמות המלכה קליאופטרה ואלכסנדר מוקדון, כמו גם פסלים של האלה המצרית איזיס
מערכת ice | 
הקבר המצרי (צילום צילום מסך Youtube)
ארכיאולוגים במצרים גילו מנהרה נסתרת עתיקה מתחת למקדש שהם מקווים שתוביל אל קברה האבוד של המלכה קליאופטרה. המנהרה האדירה התגלתה על ידי צוות מחקר ארכיאולוגי מצרי-דומיניקאי מאוניברסיטת סנטו דומינגו, ממש מערבית לאלכסנדריה, כך הודיע ​​בשבוע שעבר משרד התיירות והעתיקות של מצרים.
המנהרה ממוקמת כ-13 מטר מתחת לפני הקרקע, גובהה של המנהרה כ-2.5 מטר מהתקרה ועד הרצפה ונמשכת באורך של כמעט מייל בגובה 4,281 רגל, על פי ד"ר מוסטפא ווזירי, המזכיר הכללי של המועצה העליונה לארכיאולוגיה.

מחקר ראשוני של המנהרה מעלה כי היא דומה בבנייה למנהרת ג'ובילינוס ביוון, אך ארוכה יותר. חפירות קודמות באתר המקדש הובילו לגילוי מטבעות הנושאים את שמות המלכה קליאופטרה ואלכסנדר מוקדון, כמו גם פסלים של האלה המצרית איזיס, לפי הודעת המשרד.
יש הסבורים כי המנהרה עלולה להוביל לקבר הבלתי נתגלה של קליאופטרה, שחיה בין 69 לפנה"ס ועד 30 לפנה"ס. והייתה השליטה הסופית של ממלכת מצרים התלמית לפני השתלטות האימפריה הרומית. ידועה לשמצה, היא התאבדה באלכסנדריה כדי להימנע מלהיות מוצג ברומא כשלל אחרי הניצחון במלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה