תיירות

אקווריום ישראל: אטרקציה מרתקת שאסור לכם לפספס

קל יהיה לחשוב שהביקור באקווריום בירושלים, מתאים רק למשפחות עם ילדים שרוצים לברוח מהשמש של הקיץ הלוהט, אך זה לא המצב. מדובר במפעל שימור מרהיב בעל חשיבות אקולוגית והיסטורית רבת ערך | בדיקת ice
אביב עגיב | 
האקווריום בירושלים (צילום אמיר רוזנברג)
קל להניח שהאקווריום התת ימי בירושלים, מהווה אטרקציית קיץ לילדים ופתרון מפני החום הלוהט. ובמידה רבה זה נכון. המקום, ששוכן בירושלים (ולא בכדי) ונמצא בסמוך לגן החיות התנכ"י הוא פתרון מושלם לכל המשפחה והמזגן שלו רק בונוס.
גם אני, עד שהגעתי אליו חשבתי שהוא חוסה תחת הקטגוריה הזו אך בפועל מדובר גיליתי שמדובר במפעל שימור מרהיב וחשוב מכך – מוסד בעל חשיבות אקולוגית והיסטורית רבה מאוד. הערך שלו חשוב היום יותר מתמיד במיוחד בתקופה שבה משבר האקלים נדחק הצידה והדבר האחרון שמטריד אותנו הוא מצבם של בעלי החיים בכלל והדגים בפרט.
אקווריום ישראל, נוסד ע"ש משפחת גוטסמן והוא מהוה למעשה האקווריום הראשון בישראל מטרתו המרכזית היא שימור בתי הגידול והסביבה הימית בישראל על אחת כמה וכמה כשמבר האקלים כאמור נותן את אותותיו ולכן נדרש פתרון אקוטי.
המרכז שופע בבתי הגידול מגוונים שמחולק קטגורית לאזורים בהתאם לימה של אותם דגים שמצווים בו. הוא בנוי בצורה מפותלת שמזרימה (תרתי משמע) את הבאים ומייצרת מין המשכיות ורצף לביקור. מעבר לכך, המקום מציע תכני העשרה לבאים ועושה זאת בצורה מגוונת מאוד. הוא מציע פעילויות של שימור, מחקר, חינוך, הסברה באופן מקורי וסוחף.
הביקור באקווריום כאמור, עובר דרך 4 הימים בישראל - ים תיכון, כנרת, ים המלח וים סוף, בכל אזור ניתן לראות ביותר מ-190 מיני שונים של בעלי חיים שממוקמים בתצוגות שונות ומרהיבות.
יש בו הכל: כרישים, טריגונים, גיטרנים, שושנונים, מדוזות, אבונפחא ועוד שמות שמעולם לא הכרתי לפני כן. שיאו של הביקור הוא אפוא בתוך מנהרה המדמה חווית ביקור מתחת למים כאשר דגים וכרישים שוחים מעל.
לאחרונה, הצטרפה לאקווריום ישראל תצוגת המגוון הביולוגי ובית הפרפרים, שהוקמו במטרה להציג את עולמם המרתק של בעלי החיים הקטנים החיים בעולם - מקלונים, דבורים, חיפויות ועוד, לצד פרפרים טרופיים מרהיבים המעופפים בחופשיות ברחבי התצוגה ומעניקים חוויה מרהיבה לכל מבקר.
אין ספק שהשנה האטרקציות בישראל שופעות מכל פינה אך זו של האקווריום היא אחת האיכותיות והחשובות ביותר מאחר והיא גם מעניקה פעילות מעניינת וגם אחראית לשימור אחד המפעלים החשובים והקיומיים ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה