ויראלי

מפקד כבאות במרחב הדרומי: "נערכים לתרחישים הרבה יותר גרועים"

טפסר משנה אריאל אבן-דנן מפקד מרחב אשדוד ואשקלון בכבאות והצלה חוזר אל התופת ומשחזר את ימי הקרב במהלכם נפלו חמישה מאנשיו ולצד דברי החיזוק לאזרחי ישראל הוא מזהיר מפני "תרחישים של עוד חזיתות שיתווספו למערכה כולל מתקפת סייבר ופיגועים מסוגים שונים"
דוד זולדן | 
טפסר משנה אריאל אבן-דנן מפקד מרחב אשדוד ואשקלון (צילום דוברות כב"ה, פלאש / יונתן זינדל)
טפסר משנה אריאל אבן-דנן מפקד מרחב אשדוד ואשקלון חוזר אל רגעי האימה הגדולים מתחילת מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר ומספר על ניהול האירועים ולצד המסר המחזק לאזרחי ישראל הוא מזהיר מפני תרחישים קודרים.
איך זה להיות אחראי על המרחב הכי מופגז במדינה?
"מאתגר. אם זה היה רק איום רקטי אז זה לא משהו שלא ידענו איך להתמודד איתו בעבר. אבל ברגע שנכנס האיום של החוליות של כל החורבן וההרס וההרג לפני שבוע וחצי זה כבר שינה פה את הכול. אנחנו עובדים תחת אש ותחת איום של ירי אחרי שחמישה כבאים נהרגו באותו בוקר. האתגר עכשיו הוא מעבר לאתגר המבצעי שהיינו רגילים אליו עד עכשיו. האתגר המנטלי הפך להיות המאתגר מכל".
איפה תפסה אותך מתקפת הפתע?
"באותה שבת בבוקר של שמחת תורה התעוררתי בביתי ברמת גן כאשר המשפחה גרה בשדרות. בשש וחצי התחילו אזעקות ומהר מאוד היו דיווחים על חדירת מחבלים".
הבנת שזה אירוע חסר פרופורציה או שעוד לא בשלב הראשון?
"ברגע שדיווחו על חדירת מחבלים וההודעות התחילו לזרום ובתוך רבע שעה עשרות רקטות עפו מעבר לגבול הבנו מהר מאוד שמשהו חריג מאוד מתרחש. הבנתי שזה אירוע חריג וכל הכוחות קיבלו הנחיה לזרום לזירות האירועים. אני מכין תיק עבודה לשהייה ממושכת, עולה על מדים ותוך כדי זה הייתי צריך לבצע את כל הפעולות הנדרשות ובעיקר לעשות את המעבר החד והמהיר של המערכת משגרה לחירום".
איך אתה מתמודד עם מערכה רב זירתית כאשר נשקפת לכוחות סכנת חיים ברורה ומיידית כמו באירוע הקשה הזה?
"האירועים פה בימים הראשונים כשעוד לא הוסר האיום והיה על בסיס שעתי כאשר כל פעם אתה מקבל התראה על מקום אחר של חדירת מחבלים. בסופו של דבר עשיתי ניהול סיכונים ורק באירועים מסכני חיים אתה מוכן לסכן את הכוח ואירועים שלא מסכנים חיים כמו אירועים של נפילות בשטחים פתוחים ולא סכנת חיים אלא רק מטרד אתה כבר יודע שזה אירוע שאתה לא מטפל בו. היו לנו הרבה מאוד אירועים בהתחלה שלא טיפלנו בהם נוכח הסכנה שיכולה להיות על הצוותים ומבנים בערו ונשרפו ולא טיפלנו בהם כי מבחינתי לא שווה לטפל באירועים כאלה כי אתה מסכן את הכוח על והלכנו איפה שהייתה סכנת חיים".
 
מה תמונת המצב כעת?
"תמונת מצב של היומיים האחרונים מעידה על ירידה מסוימת אבל אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז ונערכים לתרחישים יותר גרועים. אנחנו לא בתחילתו של סוף, אנחנו רק בהתחלה וזוהי הנחת העבודה וזה המסר שעובר ללוחמים. זוהי אותה פריסה מבצעית שנשארת בחירום ומתחילים לדון עכשיו לקראת תרחישים קיצוניים אפשריים אחרים שיובילו אותנו למצבים הרבה יותר קיצוניים יותר ממה שהם עכשיו".
כמו מה למשל?
"כל מיני תרחישים של עוד חזיתות שיתווספו למערכה כולל מתקפת סייבר ופיגועים מסוגים שונים".
מה המסר שלך לממשלה, לכוחות הביטחון, לתושבים?
"המסר שלי לאזרחי ישראל שהם יכולים להיות רגועים שעם כל הקושי והפחד של כל האזרחים במדינה של מה שהתרחש לפני שבוע וחצי, מערך הכבאות ערוך עד לקצה עם מאות צוותים בארץ לטובת מענה מיטבי לאזרחי ישראל. המטרה להציל חיים, לצמצם נזקי רכוש, לשמור על המורל של הלוחמים עם כל הקושי והאבדות בקרב לוחמי האש וגם בקרב משפחות של חברים שנהרגו בתופת. המורל חזק ואיתן ואנחנו חלק מהחוסן של מדינת ישראל - החוסן הלאומי ואנחנו פה מוכנים וערוכים 7\24 וננצח בסוף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה