ויראלי

המתמודדת לנשיאות ארה"ב נגד ביידן: "צריכים לתת לישראל להחליט בעצמה"

ניקי היילי, המתמודדת לנשיאות ארה״ב נגד ביידן: "מקומם עבורו להרצות לישראל  על עניין שהוא לגמרי הנושא הביתי שלהם. אנחנו לעולם לא היינו רוצים שממשלת ישראל תתערב לארצות הברית בנושאים הנוגעים לבית המשפט העליון"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי זמיר, יונתן זינדל)
המתיחות בין ארצות הברית לישראל בימים האחרונים נמשכת, זאת על רקע ההתבטאויות של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בהן הוא קרא לבנימין נתניהו, ראש ממשלה ישראל, להגיע להסכמות רחבות בנושא הרפורמה המשפטית, וכי הוא מודאג מהמצב. מה שהוכיח יותר מכל על משבר ביחסים בין המדינות הוא שביידן נשאל האם הוא יזמין את נתניהו לבית הלבן, וזה בתגובה השיב בנחרצות שהוא לא מתכוון לעשות זאת.
מי שהגיבה על כך היא ניקי היילי, המתמודדת לנשיאות ארה״ב נגד ביידן, שאמרה: "מקומם עבור ג׳ו ביידן להרצות לישראל על עניין שהוא לגמרי הנושא הביתי שלהם. אנחנו לעולם לא היינו רוצים שממשלת ישראל תתערב לארצות הברית בנושאים הנוגעים לבית המשפט העליון. אנחנו צריכים לתת לישראל להחליט בעצמה".
כזכור, הדוברת במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אדריאן ווטסון, מסרה: "ארצות הברית קוראת בתוקף למנהיגים בישראל להגיע לפשרה - בהקדם האפשרי. זו הדרך הטובה ביותר עבור אזרחי ישראל".
היא התייחסה גם לשיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמרה כי "הנשיא דן לאחרונה עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר לו כי ערכים דמוקרטיים תמיד היו, וחייבים להישאר, סימן ההיכר של מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל". ווטסון המשיכה: "חברות דמוקרטיות מתחזקות על ידי איזונים ובלמים. שינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית יש לבצע בקונצנזוס הרחב ביותר".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה