מדדים ומחקרים

שיח מלחמה: מה היו הנושאים החמים ברשת בסוף השבוע?

מחיזבאללה ועד תימן, מכניסה קרקעית ועד חרדות. חברת המודיעין באזילה עם הנושאים שהכי העסיקו בימים האחרונים את הישראלים ברשתות החברתיות

מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום shutterstock)
העיסוק בהיבטים השונים הקשורים למלחמת חרבות ברזל, משתקף היטב גם ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם טיקטוק ופורומים שונים), כשבסוף השבוע האחרון נערכו כ-5,700 דיונים עם כ-2 מיליון אינטראקציות. מנתוני חברת המודיעין באזילה, המספקת תובנות מבוססות OSINT (אינטליגנציה מבוססת מקורות מידע גלויים) עולה כי אלו הנושאים אשר עמדו במרכז השיח:
 
  • חרדות – כשהמערכה בשדה הקרב צפויה להעלות הילוך, התנקזה מרב תשומת הלב לנושא החרדות. בין הסוגיות שהעסיקו את הגולשים: מהו התקף חרדה, כיצד מתמודדים עם התקף מסוג זה, וכן כיצד ניתן לזהות התקף חרדה ולטפל בו. 
 
  • חיזבאללה – הארגון השיעי המאיים על ישראל בגזרה הצפונית, מרכז סביבו באופן טבעי הרבה עניין גם ברשתות החברתיות. בין הסוגיות הבוערות: תהיות האם פעולות החיזבאללה עד כה מבשרות כי הארגון הצטרף למלחמה או שמדובר בטפטופים שהם רק בבחינת פרומו לקראת כניסה עתידית. עוד נושא חם, נגע לשאלה האם לחיזבאללה יש מנהרות.
 
  • תרומות והתנדבויות – מאז פרוץ המלחמה, עסוקים רבים מהישראלים בהתנדבויות למיניהן ובגיוס תרומות למען כוחות הביטחון, כשבדומה לימים קודמים העיסוק בנושא הזה ממשיך לעמוד גבוה גם בשיח במסגרת הרשתות החברתיות.
  
  • כניסה קרקעית – המעבר לשלב הבא בלחימה, הוא אחד הנושאים הטעונים ביותר. האם מדובר במהלך שחובה לבצע או שניתן לייצר פתרונות אלטרנטיביים להכרעה ומיגור החמאס, אלו יחידות עתידות לקחת חלק בתמרון, האם ניתן להציף או המנהרות או לפזר בהן גז, והחשש כי כניסה קרקעית צפויה לעלות באבדות רבות בצד הישראלי – אלו רק חלק מהסוגיות שהטרידו את הגולשים.
 
  • תימן – הטילים שנורו מתימן ויורטו בשבוע שעבר על ידי כוחות אמריקאים, הציפו שלל שאלות ברחבי הרשת: מה המרחק בין תימן לישראל והאם הטילים משם מסוגלים להגיע גם לארץ, איך קשורה המדינה הערבית למלחמה בין ישראל לחמאס והאם אנו לקראת חזית נוספת?
 
  • מה עושים עם הילדים – את העיסוק בנושא הזה הובילו דווקא נותני שירות ולא ציבור ההורים – וזאת מתוך רצון לסייע במגוון דרכים ואופרציות לדור הצעיר להתמודד עם מצב המלחמה.

לדברי לילך קינן, מנכ"לית חברת באזילה: "ניתוח השיח ברשתות החברתיות מצביע על 2 מגמות בולטות. האחת, נוגעת להמשך ההתנדבות עם ישראל במלוא תפארתו. אף שחלפו כשבועיים מאז תחילת המלחמה, הציבור לא מוריד הילוך וממשיך להירתם, ליזום ולסייע".
"באשר לצורך בתיווך המלחמה לילדים והעסקתם תוך שמירה על שגרה יחסית", מוסיפה קינן, "ניתן היה לראות שמי שנתן את הטון בשיח, היה קהל הספקים שביקש להעניק ידע, כלים מקצועיים ואסקפיזם להורים ולילדים בהתנדבות. המינון מצד הורים המבקשים עזרה, וזקוקים לייעוץ ותמיכה היה נמוך באופן יחסי. אנו ממליצים למי שמסוגל להעניק ערך לילדים והוריהם בנושא התמודדות עם חרדות למקד את עיקר המאמצים לכיוון הזה – והעיקר להמשיך להעניק. יחד ננצח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה