מדדים ומחקרים

חרבות ברזל: מהם הנושאים ששולטים ברשת בזמן המלחמה?

ברשתות החברתיות ממשיך להתפתח שיח אינטנסיבי סביב המלחמה, עם קרוב ל-2 מיליון אינטראקציות ביממה. אלו הנושאים שהכי העסיקו היום את הישראלים  

מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום Pixabay)
מלחמת "חרבות ברזל" על נגזרותיה השונות, מוסיפה לייצר שיח ער ודינמי בקרב הציבור בישראל – עניין המשתקף היטב גם במסגרת הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם טיקטוק ופורומים שונים). נתוני חברת המודיעין באזילה, המספקת תובנות מבוססות OSINT (אינטליגנציה מבוססת מקורות מידע גלויים) מצביעים על כ-3,300 דיונים וקרוב ל-2 מיליון אינטראקציות ביממה. אלו הנושאים שהכי העסיקו היום את הישראלים:
 
  • תרומות והתנדבויות. הנושא ממשיך להיות דומיננטי, כשלשיח התווספו התנדבויות מצד אנשים פרטיים ואנשי כוחות הביטחון, שמתכוננים נסיעה לכיוון הדרום ומציעים את עזרתם בשינוע ציוד עבור חיילי צה"ל.
  • הפיצוץ בבית החולים בעזה. מרבית השיח ברשת כלל שיתופים של סרטונים מבית החולים, במטרה להפריך את טענות הפלסטינים לפיהן צה"ל עומד מאחורי ההפצצה, ותוך ייחוס המהלך לג'יהאד האיסלמי.
  • מועד סיום המלחמה והשליטה באוכלוסיית עזה עם תום הקרבות. הדיונים והאינטראקציות בסוגיות הללו העסיקו בעיקר את בני נוער.
  • נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. שיח שוקק התפתח סביב הסיבות לנחיתת הנשיא האמריקאי בארץ: המטרות ויעדי הביקור, תפקידה של ארצות הברית במלחמה והסיוע למדינת ישראל, ובאיזה אופן צפויה הגעתו של ביידן להשפיע על המשך המלחמה ומהלכי צה"ל.
  • ראש הממשלה, בנימין נתניהו. חשוב להדגיש כי העיסוק ברשתות החברתיות בהקשר של ראש הממשלה, הגיע בעיקר מהצד השמאלי של המפה.


"מעבר לרצון לשתף, לפרוק ולהתייעץ, אנו רואים שיחות רבות ברשת שמטרתן לקבל תשובה ברורה לגבי דברים שאיש לא טרח להסביר לדור הצעיר", מציינת מנכ"לית חברת באזילה, לילך קינן, בשיחה עם אתר ice. לדבריה, "מדובר במנעד רחב של שאלות כגון: מדוע הגיע ג'ו ביידן לישראל? האם ביקורו נועד למנוע מישראל כניסה לעזה? במה זה עוזר לנו שנשיא ארצות הברית נמצא כאן? האם בעזה קיים שדה תעופה ואפילו מה זה דעאש או כמה זמן מתנהלת מלחמה?".

עוד מוסיפה קינן: "השיח משקף רצון אמיתי של בני נוער לקבל אינפורמציה עדכנית ומהימנה לגבי נתונים שהמקור ממנו הם ניזונים לא טורח להרחיב אודותם. העובדה שהשיח מתקיים בפורומים בהם זהות המשתתפים אינה גלויה, מייצרת פלטפורמה נוחה לשאול ולהתייעץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה