מדדים ומחקרים

כ-40,000 עסקים נסגרים בישראל בשנה: מה הסיכוי לשרוד?

ממחקר הסוכנות לעסקים עולה כי בישראל פועלים כ-600,000 עסקים קטנים ובינוניים, מדי שנה נסגרים 40 אלף מסיבות שונות. 2,224 יזמים שהשתתפו בתכנית יוזמים עסק של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בשנת 2022 והקימו עסק, ובכך הקטינו את הסיכוי שהעסק שלהם ייסגר בתוך שלוש שנים מהקמתו מ-35% ל-25%
מערכת ice | 
עסקים קטנים (צילום freepik, unsplash)
הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: בעלי עסקים שטרם הקמת העסק השתתפו בתוכניות הדרכה "יוזמים עסק", הקטינו ב-28%  את הסיכון שהעסק שלהם ייסגר במהלך תקופת הסיכון המשמעותית - שלוש השנים הראשונות לפעילות
ממחקר הסוכנות לעסקים עולה כי בישראל פועלים כ-600,000 עסקים קטנים ובינוניים, מדי שנה נסגרים 40 אלף מסיבות שונות. 2,224 יזמים שהשתתפו בתכנית יוזמים עסק של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בשנת 2022 והקימו עסק, ובכך הקטינו את הסיכוי שהעסק שלהם ייסגר בתוך שלוש שנים מהקמתו מ-35% ל-25%. 

מניתוח הקשיים המשפיעים ביותר על העסקים, בשנת 2022, נמצא שעלויות ייצור, חומרי גלם או סחורות הם החסם הדומיננטי ביותר המשפיע על כוונות בעלי העסקים לסגור את העסקים שלהם. במקביל, חוסר רווחיות של העסק הוא הגורם השכיח ביותר (29%) לסגירת העסק בשנת 2022. גישה למימון נמצאה כגורם השני. נתון נוסף שעולה הוא ש-12% מהעסקים ציינו כי סגרו את העסק בשל השפעת הקורונה. 
על מנת לשפר את סיכויי ההישרדות של העסקים ולשפר את פעילותם העסקית, מפעילה הסוכנות את תכנית "יוזמים עסק" -  תכנית ייעודית ליזמים המעוניינים לפתוח עסק. התכנית מקנה כלים, ידע וכישורים ליזמים פוטנציאלים בכל הקשור לניהול ולפיתוח העסק, בהם: שיווק, ניהול כספי, ניהול כ"א, רגולציה, טכנולוגיה ועוד.
בנוסף, מקבל היזם ייעוץ פרטני בנוגע לעסק שהוא רוצה להקים, לרבות הכנת תכנית עסקית ותכנון הפעולות הנדרשות להקמת העסק. יזמים שמקימים בסופו של דבר את העסק יכולים גם להשתתף בפורום עסקים, במסגרתו הם חולקים תובנות ומציעים עזרה הדדית ותמיכה בפתרון בעיות, תוך כדי יצירת נט-וורקינג של בעלי עסקים.
במסגרת המחקר בחנה הסוכנות את ההשפעה של התכנית להישרדות העסק על פני תקופה של שלוש שנים, התקופה הקריטית להמשך פעילות העסק לאורך שנים. מהמחקר עלה שהתכנית משפרת את סיכויי ההישרדות לאחר שלוש שנים מהקמת העסק ל-75% לעומת 65% בקרב עסקים שלא השתתפו בתכנית, או הקטנה של 28% בסיכון שהעסק ייסגר בתוך שלוש שנים מההקמה (25% בתוכנית, לעומת 35% ללא השתתפות בתוכנית).
בשנת 2022 השתתפו בתכנית יוזמים עסק של הסוכנות כ-5,560 עסקים, מתוכם כ- 40% פתחו עסק. בסוכנות מציינים כי הם רואים הצלחה גם בהחלטה של יזמים שהשתתפו בתכנית שלא לפתוח עסק בסופו של דבר, בעיקר בשל ההבנה שסיכויי ההצלחה במודל הראשוני אינם גבוהים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה