מדדים ומחקרים

סקר מנדטים דרמטי: נתניהו מתחזק בזכות המבצע, גנץ נחלש משמעותית?

מבצע "מגן וחץ" נגד הג'יהאד האיסלאמי ותן אותותיו בכל הנוגע למפה הפוליטית, כאשר נתניהו והליכוד מזנקים בסקרים ונצמדים לגנץ והמחנה הממלכתי עם 27 מנדטים כ"א. מרצ מפתיעה ומתחזקת, העבודה מוסיפה להתרסק, ומה קורה עם בן גביר?
מערכת ice |  4
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
מבצע "מגן וחץ" נגד הג'יהאד האיסלאמי אמנם החל רק לפני ארבעה ימים, אך הוא כבר נותן אותותיו בכל הנוגע למפה הפוליטית. בסקר סוף השבוע של "מעריב",  שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד"ר מנחם לזר, ופורסם הבוקר (שישי) נראה כי ההחלטה לצאת למבצע משרתת את האינטרסים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הליכוד מצמצמת ובגדול את הפער מהמחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ, כאשר השתיים עומדות כרגע על 27 מנדטים כל אחת. למעשה, מדובר בירידה משמעותית במיוחד של המחנה הממלכתי של 4 מנדטים מהסקר הקודם, זאת לעומת הליכוד שהתחזקה בשני מנדטים. יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, נותרה ללא שינוי ועומדת על 17 מנדטים. 

המפלגות החרדיות שומרות על איזון מהסקר הקודם כאשר ש"ס משיגה 10 מנדטים, לעומת יהדות התורה עם 8 כאלה. ההפתעה הגדולה ביותר מגיעה מכיוונה של מרצ, שמשיגה 6 מנדטים, בדיוק כמו ישראל ביתנו וחד"ש תע"ל. הציונות הדתית ובצלאל סמוטריץ' עם 5 מנדטים, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר נחלשת ועומדת על 4 מנדטים בלבד, בדיוק כמו רע"מ. 
מי ששוב מתרסקת ולא עוברת את אחוז החסימה היא מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, כמו גם בל"ד שגם היא לא עוברת את אחוז החסימה. מבחינת הגושים: גוש האופוזיציה (כולל המפלגות הערביות) עם 66 מנדטים, לעומת 54 למפלגות הקואליציה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי חכם מנתניהו. מי
    אור 05/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק נתניהו
    סגור
  • 3.
    ביבי
    נתי 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין למה ביבי צריך להתחזק הוא מתחזק משום שלא עושה שום כלום ומחלק כספי ציבור למפלגות השותפות עם הליכוד נבוא חשבון ביום הבוחר על זה הוא נבחר על יוקר המחייה ולא על כספים שיחלק
    סגור
  • 2.
    ממ זה גנץ בכלל
    רחל 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרס מפלגה עם 35 מנדטים בשביל כאילו שיקבח רשות ממשלה. הזהירו אותו אך הטיפש לא הבין. לעולם לא אצביע נבורו
    סגור
  • 1.
    סקרים למי מועילים. לגאנץ שלא עשה כלום
    אור 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .מה חושבים ומשליכים כסף...
    סגור