מדדים ומחקרים

הוצאתם דרכון לאחרונה? כך תקבלו בחזרה מאות שקלים

מנכ"ל רשות האוכלוסין אייל סיסו, טען כי שיטת השלום של הנפקת הדרכונים הזמניים, שמשמעותה היא החובה להנפיק דרכון ביומטרי קבוע בעוד פחות משנתיים, תשתנה: "מנפיקי דרכון זמני יקבלו קיזוז של 200 שקלים בעת הנפקת דרכון ביומטרי"
מערכת ice |  1
דרכונים (צילום shutterstock)
לאחרונה, ישנו משבר חמור במיוחד איתו מתמודדת רשות ההגירה והאוכלוסין בכל הנוגע לחידוש דרכונים. בזמן שאנשים מחכים חצי שנה ואף יותר לתורים במשרד הפנים ולא מצליחים לחדש את הדרכון שלהם, אחד הפתרונות המידיים אותו נאלצו לעשות הוא  הנפקת דרכון זמני, שמשמעותה היא החובה להנפיק דרכון ביומטרי קבוע בעוד פחות משנתיים, בתום תוקף הדרכון הזמני, כך שהם למעשה נאלצים לשלם כפול.
מנכ"ל רשות האוכלוסין אייל סיסו, הסביר אתמול (ראשון) ל"ישראל היום" כי שיטת התשלום תשונה, כשאמר: "מנפיקי דרכון זמני יקבלו קיזוז של 200 שקלים בעת הנפקת דרכון ביומטרי".
בנוסף לקיזוז בתשלום, ברשות האוכלוסין בוחנים את ביטול כל התורים שהוזמנו באמצעות תורים שנתפסו על ידי בוטים שהוקמו על ידי האקרים באופן לא חוקי. במידה והוראה זו תכנס לתוקף, מי ששילם מאות ולפעמים אלפי שקלים עבור תור להנפקת דרכון ייפגע כפליים, כאשר התור שלו יבוטל, ואת מאות השקלים ששילם לא יקבל בחזרה.
מנכ"ל רשות האוכלוסין המליץ, שלא להעביר פרטים אישיים לאותן חברות, שכן הן עשויות לעשות בפרטי הזיהוי שימוש לרעה שבסופו של דבר יסב נזק לציבור. בקרוב צפויה רשות האוכלוסין לשנות את מערכת קביעת התורים לכזאת שתקשה מאוד על אותם גופים לשריין תורים באותה השיטה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרלה פרלה פרלה ומעשים... עולם שלישי (ל"ת)
    ש רה מוטה 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור