מדדים ומחקרים

רוכשים שוברי מתנה ברשת? חשוב שתקראו את זה

למרות שמקומות רבים מציעים אפשרויות לשוברי מתנה ברשת, חוקרים מאוניברסיטת מערב וירג'יניה גילו שרוב נותני המתנות עדיין מנסים למצוא כרטיס פיזי בחנויות - וזו הסיבה
מערכת ice | 
רכישות אונליין (צילום pexels)
שוברי מתנה דיגיטליים צברו פופולריות רבה בעשורים האחרונים בכל העולם. למרות שמקומות רבים מציעים אפשרויות לרכוש שוברי מתנה ברשת, מתברר שרוב נותני המתנות עדיין מנסים למצוא כרטיס פיזי בחנויות, מסבירים חוקרים מאוניברסיטת מערב וירג'יניה.
למעשה, חמישה מחקרים חדשים על התגובה למתן וקבלת מתנות מראים שאנשים פשוט מרגישים טוב יותר כשיש להם משהו למסור לאדם אחר באופן פיזי.
"מחקרים אלה בחנו את הפסיכולוגיה הכרוכה במתן וקבלת שוברי מתנה. בכל רחבי העולם, הם הראו כי הנותנים נוטים פחות לבחור בכרטיסי מתנה דיגיטליים - בניגוד פיזיים - מאשר הנמענים מעדיפים לקבל אותם. אסימטריה זו מתרחשת בחלקה משום שהנותנים מעריכים יתר על המידה את המידה שבה מקבלי שוברי מתנה דיגיטליים מפרים את הנורמות החברתיות של מתן מתנות", אומר ג'וליאן גיווי, עוזר פרופסור לשיווק במכללת צ'יימברס לעסקים וכלכלה.
"לדוגמה, במחקר הפיילוט שלנו, שאלנו 96 משתתפים אם זה נורמטיבי יותר מבחינה חברתית לנותן לתת שובר מתנה פיזי או דיגיטלי", מסביר גיווי, "הרוב המכריע של המשתתפים - 94.8% - בחרו בשובר המתנה הפיזי".
החוקר שם לב שבעיקר אנשים מעדיפים לתת שובר מתנה פיזי כדי להימנע מכך שהם ייראו לא אישיים.
"הנותנים עשויים לדאוג ששוברי מתנה דיגיטליים לא ייראו כמתחשבים. בעוד ששוברי מתנה פיזיים דורשים מהנותן ללכת לחנות ולרכוש את הכרטיס, שוברי מתנה דיגיטליים דורשים כמות מינימלית של זמן ומאמץ, שכן הנותן יכול להשיג אחד במהירות באינטרנט, וסביר יותר ששובר מתנה דיגיטלי מרמז שהנותן חיכה עד הרגע האחרון כדי לרכוש מתנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה