מדדים ומחקרים

דויטשה בנק הציג רווחים כפולים מהציפיות, מדוע המניה ירדה?

דויטשה בנק דיווח על רווח נקי של 1.8 מיליארד אירו ברבעון הרביעי, כמעט כפול מציפיות האנליסטים.למרות נתוני הרווח הנקי הגבוהים, מניית הבנק ירדה כאשר אנליסטים צופים עתיד מעורפל
מערכת ice | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נתי שוחט)
בנק ההשקעות דויטשה בנק דיווח היום (חמישי) על תוצאות רווחים שעלו על הציפיות, אך המניה בכל זאת הראתה ירידה בעקבות תחזיות אנליסטים סקפטיות יותר.
הבנק דיווח על רווח נקי של 1.8 מיליארד יורו (1.98 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי, והביא את הרווח הנקי השנתי שלו לשנת 2022 ל-5 מיליארד יורו, עלייה של 159% מהשנה הקודמת. בנוסף, מדובר בתוצאות כפולות מהקונצנזוס בתחזיות האנליסטים שנסקרו על ידי רויטרס שחזו 910.93 מיליון יורו לרווח נקי ברבעון הרביעי, ו-4.29 מיליארד יורו בשנה.

כאמור, למרות נתוני הרווח הנקי הגבוהים, מניית דויטשה בנק ירדה ב-2.4% עד אמצע הבוקר באירופה, כאשר אנליסטים התחזקו בחוסר הוודאות של התחזית המקרו-כלכלית, המעידה על חוסר הרצון של הבנק להנפיק רכישה חוזרת של מניות בשלב זה.
סך ההכנסות בבנק ההשקעות ירדו ב-12% בהשוואה לשנה ברבעון הרביעי. תרומתה לרווח הבנק המרכזי של דויטשה בנק לפני מס ירדה ב-6% ל-3.5 מיליארד יורו.
תוכנית ארגון מחדש
תוצאות הבנק לשנה כולה עוקבות אחר תוכנית ארגון מחדש, שהוכרזה ב-2019, כדי להפחית עלויות ולשפר את הרווחיות. על פי התכנית, דויטשה בנק עזבה את המכירות והמסחר במניות העולמיות, ולצמצם כ-18,000 משרות עד סוף 2022.
התוצאה מסמנת שיפור משמעותי מ-1.9 מיליארד יורו שדווחו ב-2021, והמנכ"ל כריסטיאן סווינג אמר שהבנק עבר "שינוי מוצלח" בשלוש וחצי השנים האחרונות. "על ידי מיקוד מחדש של העסק שלנו סביב חוזקות הליבה הפכנו לרווחיים יותר, מאוזנים יותר וחסכוניים יותר. בשנת 2022, הוכחנו זאת על ידי אספקת התוצאות הטובות ביותר שלנו במשך חמש עשרה שנים", אמר תפירה בהצהרה ביום חמישי.
"הודות לביצוע ממושמע של האסטרטגיה שלנו, הצלחנו לתמוך בלקוחותינו בתנאים מאתגרים ביותר, והוכחנו את חוסנו עם משמעת סיכונים חזקה וניהול הון תקין."
סך ההכנסות נטו עמדו על 6.3 מיליארד יורו, עלייה של 7% מ-5.9 מיליארד יורו לתקופה המקבילה ב-2021 אך מעט מתחת להערכות הקונצנזוס, מה שהביא את הסכום השנתי ל-27.2 מיליארד יורו ב-2022.
דויטשה גם המליצה על דיבידנד לבעלי המניות של 30 סנט למניה, לעומת 20 סנט למניה ב-2021, אך לא הודיעה על רכישה חוזרת של מניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה