מדדים ומחקרים

אוהבים קפה? זה מה שאתם חייבים לדעת על הקפסולות שלכם

מכונות הקפה צוברות תאוצה והופכות לפופולריות במיוחד. לשם כך זה בדיוק הזמן לבדוק  מה עומד מאחורי הצלחת הקפסולות, כיצד שומרים על טריות הקפה בתוך הקפסולות – ומה צופן להן העתיד? התשובות המסקרנות לפניכם
מערכת ice | 
כוס קפה (צילום pixabay)
אם פעם אנשים היו שותים רק קפה שחור או קפה נמס, בשנים האחרונות מכונות הקפה השתלטו לגמרי על השוק. לכבוד שנת העשור לקפסולות הקפה של עלית, ב"ישראל היום" בדקו מה עומד מאחורי הצלחת הקפסולות, כיצד שומרים על טריות הקפה בתוך הקפסולות – ומה צופן להן העתיד?
לפי נתוני חברת המחקר AMI, שוק הקפסולות העולמי הורכב בשנת 2022 מכ-80 מיליארד קפסולות, כשמי שמובילה ובענק בתחום היא חברת "נספרסו" האיטלקית, שנתח השוק שלה בתחום עומד על 39% בעולם, מה שהביא לכך ששוק הקפסולות התואמות נצמד ברובו לקפסולות המתאימות למכונות הקפה של החברה.
איך יודעים לבחור ולשלב את הטעמים האהובים? בשטראוס, שמייצרת את הקפסולות של עלית, , מתחילים בפיתוח מספר תערובות שעוברות טעימה פנימית במעבדה יחד עם צוות הפיתוח והשיווק. אחרי בחירת תערובת אחת או שתיים, מתבצע פיילוט של אב-טיפוס ראשוני, הכולל סימולציה של הליך הייצור במלואו. עם סיום השלב הזה, מתבצעות טעימות רחבות. לאחר מכן, מבצעים ייצור ראשוני בו מדייקים את ההתאמות הסופיות בפרמטרים הטכנולוגיים של המוצר.
כדי שטריות הפולים תישמר, מעבירים את פולי הקפה הקלויים לסביבה אִינֶרְטִית עם מינימום חמצן עד לאריזה בקפסולה. כדי לשמור על הטריות של הקפה, מוציאים ומסלקים את החמצן מהקפסולה ומחליפים אותו בחנקן, ששומר על טריות מקסימלית של הקפה.
שוק קפסולות הקפה התואמות צפוי להמשיך ולהתרחב במהלך השנים הקרובות. בנוסף, ההתקדמות הטכנולוגית צפויה להביא לכך שללקוחות יוצעו מגוון רחב יותר של מוצרים. התכנון הגדול והמשמעותי ביותר בתחום בעולם ובישראל יהיה פיתוח והשקה של קפסולות מתכלות, וכן קפסולות שיאפשרו להעשיר אותן בחומרים פונקציונאליים וכן במגוון טעמים ותבלינים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה