מדדים ומחקרים

אפל הפילה את חברת השבבים ששרדה את 2022

ברודקום היא כמעט חברת השבבים היחידה שלא סיימה את השנה האחרונה בצניחה של יותר מרבע בשווי המניה – אך אמש היא החלה להתרסק ברגע, בעקבות דיווח על מהלך שמתכננת אפל לעוד שנתיים וחצי
יאיר מור | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
3% - זה שיעור הירידה שספגה אתמול מניית ענקית השבבים האמריקאית ברודקום. היא דווקא התחילה את היום בעלייה משמעותית לעומת יום שישי, אך בדקות האחרונות של המסחר צנחה ב-4.5% מהשיא ובכ-2% משער הסגירה של סוף השבוע הקודם, ובמסחר המאוחר איבדה אחוז נוסף. מדובר בירידה דרמטית לעומת ירידות של כמה שברירי אחוזים במדדי S&P 500 ודאו ג'ונס, ועלייה של שני שליש האחוז במדד נאסד"ק.
הסיבה לצניחה הדרמטית של ברודקום היא ידיעה שפורסמה כמה דקות לפני סגירת המסחר בבלומברג. לפי הידיעה, שהסתמכה על מקורות באפל, החברה מתכננת לייצר בעצמה שבבי תקשורת למכשירי האייפון הפופולאריים שלה, שיחליפו ב-2025 את אלה שמספקת לה כיום ברודקום.
מדובר במהלך מתבקש למדי, שכן ב-2019 שילמה אפל כמיליארד דולר כדי לרכוש את חטיבת שבבי התקשורת של אינטל. עם זאת, בתעשייה הסתפקו בסברה שהיא מתכוונת לייצר שבבי תקשורת סלולרית שיחליפו את אלה שהיא רוכשת כיום מקואלקום. כעת, הבינו פתאום שאפל לא מסתפקת בזה, ורוצה שבבים שישלבו גם את תקשורת הווייפיי והבלוטות' – טכנולוגיות שכיום מופעלות במכשיריה על ידי שבבים של ברודקום.
אפל היא הלקוחה הגדולה ביותר של ברודקום, ולפי רמזים שמספקת האחרונה בדו"חות שלה, בשנת הכספים האחרונה היתה הראשונה אחראית ל-20% מהכנסותיה – כ-7 מיליארד דולר. גם לקואלקום תלות לא מעטה באפל, המהווה את 22% מההכנסה השנתית שלה – כ-10 מיליארד דולר. ההבדל בין השתיים הוא שמחיר המניה של האחרונה כבר צנח ב-2022 ב-40%. גם שאר החברות בעשירייה הראשונה של ענקיות השבבים ספגו ירידות של בין 30% ל-50%, מלבד שתיים: טקסס אינסטרומנטס, ירדה ב-14% בלבד, וברודקום, שרשמה ירידה של 15% - או, ליתר דיוק, צנחה בתחילת השנה, ואז המריאה מסוף מאי והלאה, בעקבות חתימת הסכם לרכישת חברת תוכנת העבודה מרחוק (אם נפשט את העניינים) VMware תמורת 61 מיליארד דולר – הרכישה השלישית בגודלה בהיסטוריה של ההייטק, שתהפוך אותה למתחרה מול מיקרוסופט ודומותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה