מדדים ומחקרים

רוצים לדעת מניין האנגלית שלי? הנתון העגום בבגרויות נחשף

לפי המרכז הארצי לבחינות והערכה, רק 15% שולטים בשפה האנגלית ברמת שפת אם. 31% מבוגרי 12 שנות לימוד נכשלים בצורה משמעותית
מערכת ice |  1
הלן דורון לימוד אנגלית (צילום יחצ)
ממחקר שהתפרסם ע"י המרכז הארצי לבחינות והערכה לפני כחצי שנה עולה כי שיעור ההצלחה בשליטה מלאה בשפה האנגלית ברמת שפת אם בקרב מסיימי 12 שנות לימוד בישראל הוא נמוך ועומד על 15% בלבד. כמות הנכשלים גבוה בצורה משמעותית ועומד על 31% כאשר הרמה הבסיסית היא בסה"כ על 18%. המחקר התבסס על נתוני ציונים במבחן הפסיכומטרי, ומבחני אמי"ר ואמיר"ם.
רוב התלמידים בישראל מתחילים ללמוד אנגלית רק בכיתה ג, כאשר מדובר באחד המקצועות החשובים ביותר. נמצא כי במערכת השיעורים בכיתה ג לומדים רק שעתיים אנגלית, בכיתה ד' - 3 שעות, בכיתות ה'-ט' 4 שעות, ומי שלומד 5 יחידות אנגלית, ילמד 6-5 שעות שבועיות בלבד.
הלן דורון, מייסדת ומנכ"לית חברת 'הלן דורון' מסבירה: "כבר לפני 40 שנה מחקרים הוכיחו שתפקיד הגיל אל מול היכולת לרכוש שפה שנייה הוא משמעותי ביותר. לילדים בגיל 0-7 שנים יש יכולת טבעית לרכוש שפות נוספות ברמת שפת-אם בקלות וללא מאמץ,אז למה מתעקשים להתחיל ללמוד אנגלית דווקא בגיל 7, בגיל שבו לימודי השפה כבר נתפסים "כנטל" על הילדים?
לאחר גיל 8 שנים, ילדים יכולים לקלוט שפות זרות ברמה טובה באופן הדיבור, הקריאה והכתיבה אך אוצר המילים לא יהיה ברמת שפת-אם. הפתרון הוא להשתמש בשיטות לימוד חדשניות, מהנות ולהמשיך לפתח את הרגלי הלמידה הטבעיים באמצעות שמיעה חוזרת של השפה באופן יומיומי עם המון חיזוקים חיוביים".
בסיס המתודולוגיה של הלן דורון ללמידה ברמת שפת-אם מבוססת על 2 עקרונות מובילים: שמיעה חוזרת - שמיעה של תכני השיעורים וחשיפה ברקע של השפה האנגלית בבית, בנסיעה או בזמן האוכל תורמת משמעותית להצלחה כבר מגיל צעיר; חיזוק חיובי - בזמן השיעורים, הילדים מקבלים חיזוקים חיוביים באופן שוטף, דבר המעצים את
הבטחון העצמי שלהם ונותן להם מוטיבציה להמשיך ולהצליח.
הלן מוסיפה: "ישנם פערים ברורים שנוצרים כבר מהגיל הרך כאשר ילדים שנחשפים לאנגלית באופן קבוע קולטים את השפה בקלות יתרה. המוח שלהם פועל כ"ספוג" ולאחר שמשלבים שיטות לימוד מהנות, הילדים פורחים. התוצאות בישראל יכולות להשתפר משמעותית כמו שאנו רואים זאת במדינות שאנו פועלים בהם כמו: פולין, פורטוגל, הונגריה, דרום קוריאה ועוד. ברגע שחומרי הלימוד מותאמים למתודולוגיה שילדים אוהבים – הדבר מוכיח את עצמו, גם במרכזי הלימוד וגם בתכניות שלנו בבתי הספר."
הלן דורון היא החברה הישראלית המובילה בעולם בלימודי אנגלית כשפה זרה, לילדים מגיל 3 חודשים עד גיל 18. בישראל מפעילה החברה מעלה מ- 100 מרכזים ונקודות לימוד.  שיטת הלמידה של הלן דורון מתבססת על הנאה: שיעורי אנגלית חווייתיים, מרתקים, מלאים במוזיקה, במשחקים, בסיפורים ובמגוון רחב של פעילויות פדגוגיות המתוכננות בקפידה עבור כל שכבת גיל. התוצאה? הילדים לומדים אנגלית בקלות ובאופן טבעי, בדיוק באותה הדרך בה הם לומדים את שפת האם שלהם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזעזע
    אוזניים לכותל 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוקה קולה היא המשקה המגעיל ביותר בעולם. אם כבר קולה, אז רק פפסי מקס!
    סגור