מדדים ומחקרים
הנתונים נחשפים: זו הרשת החברתית שהישראלים הכי אוהבים
איגוד האינטרנט הישראלי מפרסם את נתוני תדירות הגלישה של הישראלים ברשתות החברתיות: מי במקום הראשון? איך השפיע כניסת ה-ChatGpt על השימוש ברשתות? ואיזה כלי בינה מלאכותית הישראלים הכי אוהבים?
איגוד האינטרנט הישראלי מודד באופן רציף את מאפייני השימוש של החברה הישראלית ברשתות חברתיות ושירותים מקוונים – וחושף את סיכום נתוני 2025. לראשונה, השנה, מדד איגוד האינטרנט גם את היקף ותדירות השימוש של הישראלים בשירותי בינה מלאכותית, שהפכו נפוצים ונגישים לכל משתמש בעת הנוכחית. מדד הרשתות החברתיות בישראל – וואטסאפ בראש; X מתדרדרת
מקום 1 – וואטסאפ - הפלטפורמה הדיגיטלית הנפוצה ביותר בישראל בשנת 2025 היא וואטסאפ, אפליקציית המסרים המיידיים שנמצאת בבעלותה של מטא, עם 99% אחוזי שימוש, עלייה של אחוז אחד בהשוואה לנתוני 2024.
מקום 2 – יוטיוב - במקום השני נמצאת פלטפורמת תוכן הוידאו החברתית יוטיוב עם 97% שימוש, אשר בשנה שעברה הייתה בראש הטבלה עם 98% אחוזי שימוש.
מקום 3 – פייסבוק - שומרת על המקום השלישי בטבלה אותו איישה גם בשנה שעברה, עם 88% שמשקפים עלייה של אחוז אחד בלבד.
מקום 4 – אינסטגרם - ממשיכה לצמוח בישראל עם עלייה של 6% בהשוואה לשנת 2024 עם 81% שימוש בשנה הנוכחית.
מקומות 5 ו 6 - טלגרם וטיקטוק שומרות על אחוזי שימוש גבוהים ועל עליות מתונות עקביות של בין 1 – 3% ביחס לשנה שעברה, עם 71% ו – 57% אחוזי שימוש בהתאמה בשנת 2025 . אחוזי השימוש היומיומיים בפלטפורמות אלו גבוהים למדי, כאשר באינסטגרם מדווחים 67% מהמשיבים על שימוש יומיומי, בטיקטוק 55% ובטלגרם 44%.
המספר הנוסף: רשת X מתדרדרת בישראל, לינקדאין בעלייה - הפלטפורמה החברתית X בבעלותו של אילון מאסק (טוויטר לשעבר) רשמה בשנת 2025 ירידה של 5% בהשוואה לשנה שעברה עם 32% שימוש בלבד בקרב האוכלוסייה הכללית. באופן מעניין, השימוש בפלטפורמה זו רווח בקרב הקצוות של האוכלוסייה מבחינת קבוצות הגיל, כאשר הן בקרב בין ה-18-22 והן בקרב בני ה-60+ מדווחים המשיבים על 34% שימוש, עם אחוזי שימוש יומיומי גבוהים של 26% ו-31% בהתאמה.
לעומתה, לינקדאין של חברת מיקרוסופט רושמת עלייה מתונה ועקבית בהיקף המשתמשים שלה בישראל, עם 36% שימוש בקרב האוכלוסייה הכללית, עלייה של 2% מהשנה שעברה.
נתחי השוק והיקפי שימוש בכלי AI Generative בישראל:
מקום 1 – %Chat GPT - 85 - מתוכם 46% מדווחים על שימוש יומיומי בשירות. גם בשכבות הגיל הצעירות יותר בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18-29) צ'אט ג'יפיטי הוא שירות הבינה המלאכותית הנפוץ ביותר, והפערים אף מתרחבים עם 92% שימוש, המדרג אותו במקום השלישי בהשוואה לכלל הרשתות החברתיות והשירותים המקוונים, כך שהוא עוקף גם את פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. לעומת זאת, בקרב בני ה-60+ נרשמו 67% שימוש בלבד בשירות זה.
מקום 2 - ג'ימיני (Gemini)– השירות של גוגל מציג 49% שימוש, הרחק מ Chat GPT.
מקום 3 - קופיילוט (Copilot) - בבעלותה של חברת מיקרוסופט עם 28%.
בסה"כ, ניתן לראות שבשנת 2025 70% מהציבור הישראלי משתמש בשירותי בינה מלאכותית באופן תדיר (יומיומי או מס' פעמים בשבוע), ולמול זאת רק 11% מהמשיבים דיווחו כי אינם משתמשים בשירותים אלו כלל.
עוד ב-

צילום: איגוד האינטרנט הישראלי
סמנכ"ל רגולציה ומדיניות באיגוד האינטרנט הישראלי, ד"ר אסף וינר: "הנתונים שלנו חושפים תמונה חד-משמעית: הפלטפורמות הדיגיטליות הפכו לתשתית בסיסית של החיים המודרניים בישראל. כאשר 99% מהישראלים משתמשים בוואטסאפ, 97% ביוטיוב ו-88% בפייסבוק - לא מדובר כבר רק ברשתות חברתיות,. היקף האימוץ ונתח השוק של Chat GPT על ידי 85% מהישראלים, תוך פחות משנתיים מאז שוחרר לשימוש לציבור הרחב, מדגים עד כמה אנחנו תלויים בפלטפורמות אלו, ואת האופן שבו הן מתווכות לישראלים מידע ותמונת מציאות"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



