מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מטורף: נתניהו עוקף את גנץ, לפיד ויאיר גולן מפתיעים

בחדשות 12 ערכו קר מנדטים דרמטי במיוחד, ממנו עולה כי בנימין נתניהו והליכוד (22 מנדטים) עוקפים את בני גנץ והמחנה הממלכתי (21 מנדטים). יאיר לפיד מרוויח מהירידה של גנץ ומשיג 15 מנדטים,
מערכת ice |  2
סקר המנדטים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
על רקע העיכוב בעסקת חטופים והמצב הקשה עמו מתמודדים תושבי הצפון בימים אלו, בחדשות 12 ערכו הערב (שני) סקר מנדטים דרמטי במיוחד, ממנו עולה כי בנימין נתניהו והליכוד עוקפים בסיבוב את בני גנץ והמחנה הממלכתי עם 22 מנדטים מול 21 מנדטים בלבד לגנץ.
מי שמרוויח מהנפילה של גנץ הוא יאיר לפיד, כאשר מפלגת יש עתיד מתחזקת ועולה ל-15 מנדטים, כשהיא מתבססת כמפלגה השלישית בגודלה בישראל. גם אביגדור ליברמן ממשיך להתחזק כאשר ישראל ביתנו משיגה 14 מנדטים, אבל ההפתעה הגדולה ביותר מגיעה מכיוונו של יאיר גולן, כאשר מפלגת הדמוקרטים, שהוקמה מאיחוד של העבודה ומרצ, מזנקת ל-11 מנדטים.
ש"ס ואריה דרעי עם 10 מנדטים, איתמר בן גביר ועצמה יהודית מתחזקים ועולים ל-9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים, והפלגות הערביות חדש תעל ורעם עם 5 מנדטים כל אחת.
מי שלא עובר את אחוז החסימה באופן מפתיע, אחרי שבסקרים האחרונים עשה את זה, הוא בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית, שהשיגו רק 2.7%. אחריהם מפלגת בל"ד עם 2.4% ותקווה חדשה של גדעון סער עם 1.2% בלבד. מבחינת מפת הגושים, גוש נתניהו עם 49 מנדטים, גוש האופוזיציה עם 66 מנדטים (כולל רע"ם) וחדש תע"ל עם 5 מנדטים.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סקר סבתא
    בעבר קבלן קולות 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מוכן להתערב עם בסוקר שהציונות הדתית תביא 6 מנדטים. גנץ עם איזנקוט אולי אולי 11
    סגור
  • 1.
    ערוץ 12 גזעני אה?
    יוסי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל פעם מעלים את ליברמן כמועמד לראשות ממשלה ושם במקומו את בנט בכוונה להנדסה תודעה שליברמן לא ישבור את תקרת הזכוכית הגזענית גועל נפש
    סגור