נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן הישראלי מככב בברזיל? ג'י סיטי בהנפקה אסטרטגית

חברת הנדל"ן השלימה את הנפקת מרבית פעילותה בבורסה בסאו פאולו בדרך של הצעת מכר, כאשר התמורה תסתכם לכ-301 מיליון ריאל ברזילאי, השווה ערך ל-226 מיליון שקל. לאחר ההנפקה, החברה תמשיך להחזיק ישירות במלוא הבעלות בנכסים נוספים במדינה. חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל: "המהלך פותח את הדלת להגדלת הרווחיות שלנו"
מערכת ice | 
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי (צילום אריק סולטן, ג'י סיטי)
ג'י סיטי, חברת נדל"ן גלובלית העוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים לרבות מסחר, מגורים ומשרדים באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות, מודיעה היום (ראשון) כי השלימה את המכרז של הנפקת מרבית פעילותה בברזיל וקיבלה התחייבויות בהיקף של כ-301 מיליון ריאל ברזילאי, כ-226 מיליון שקל לרכישת יחידות ההשתתפות של Gazit Malls FII.
הקרן הברזילאית להשקעות בנדל"ן Gazit Malls FII נמצאת בבעלותה המלאה של החברה. יחידות ההשתתפות שיימכרו בהצעת המכר משקפות כ-19% מהון המניות של המנפיקה. יחידות ההשתתפות מונפקות במחיר המשקף הנחה של כ-16% ביחס למחירם בספרי החברה (ומהווה כ-9% הנחה על מחיר הנכסים), כמקובל בעסקאות במבנה דומה בשוק הברזילאי.
הקרן המנפיקה מחזיקה בחמישה מרכזים מסחריים בסאו פאולו (וכן קרקעות סמוכות בהיקף זניח) אשר רשומים נכון ליום 30 בספטמבר, 2023 בספרי החברה בשווי הוגן של כ-2.5 מיליארד ריאל ברזילאי (כ- 1.9 מיליארד שקל). לקרן חוב לטווח ארוך בסך של כ-700 מיליון ריאל, כ-550 מיליון שקל, כך ששווי הקרן נטו (NAV) הוא כ-1.8 מיליארד ריאל, כ-1.35 מיליארד שקל.
לאחר ההנפקה, ג'י סיטי תמשיך להחזיק ישירות במלוא הבעלות בנכסים נוספים בברזיל שאינם נמנים על נכסי הקרן, אשר רשומים בספרי החברה ליום 30 בספטמבר, 2023 בשווי הוגן של כ- 560 מיליון ריאל ברזילאי (כ-421 מיליון שקל).

(צילום: גילי יערי/ פלאש 90)
גזית ברזיל, חברה בת של החברה, תנהל את נכסי הקרן בתמורה לדמי ניהול שנתיים בגובה 0.75% משווי הספרים של הקרן, בתוספת דמי הצלחה בסכום המותנה בהשגת אמות מידה מקובלות, אשר נקבעו בהסכם הניהול שנחתם בין קרן הנדל"ן וגזית ברזיל. השלמת הצעת המכר וקבלת התמורה צפויה ביום 31 בינואר 2024.
 

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי: "אני מודה להנהלה ולצוות של גזית ברזיל על השגת היעד החשוב הזה, וזאת במסגרת יישום התוכנית האסטרטגית של הקבוצה למיקוד עסקי, הורדת המינוף, חיזוק ההון והגדלה משמעותית של יתרות הנזילות של החברה, כמו גם יצירת מקורות הכנסה נוספים לקבוצה מדמי ניהול. אני מודה גם למשקיעים החדשים על הבעת האמון בחברה ובנכסיה".
"מהלך זה פותח את הדלת בפנינו להקטנת החשיפה ולהגדלת הרווחיות שלנו בברזיל ומחזק את מעמדנו בשוק הנדל"ן המניב בסאו פאולו כמנהלי ובעלי נכסים איכותיים", הוסיף כצמן. "אנו נרגשים לפתוח את שנת 2024 עם מהלך יוצא דופן זה ונמשיך לפעול ליישום התכניות האסטרטגיות שלנו, לטובת כל בעלי העניין בחברה". המסחר במניית Gazit Malls (GZIT11) צפוי להיפתח ביום רביעי ה-7 בפברואר. טקס פתיחת המסחר המסורתי (Ring The Bell) צפוי למחרת, יום חמישי ה-8 בפברואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה