נדל"ן ותשתיות

החשמל בישראל בסכנה? כך חיזבאללה יכול לשתק את המדינה

אלוף במיל' סמי תורג'מן, יו"ר דירקטוריון נגה: "משק החשמל נמצא בלב בנק המטרות של חיזבאללה"
מערכת ice |  6
משק החשמל נמצא בלב בנק המטרות של חיזבאללה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, shutterstock)
אלוף במיל' סמי תורג'מן, יו"ר דירקטוריון חבר נגה לניהול מערכת החשמל, התארח הבוקר (שלישי) בוועידה הבינלאומית ה-20 לאנרגיה ועסקים ואמר בין היתר: "כשאנחנו מסתכלים על המלחמה בגזרה הצפונית מול חיזבאללה ומבינים את היכולות שלהם – משק החשמל נמצא בלב בנק המטרות שלהם בגלל ההשפעה שלו על המשק הישראלי".
לדברי תורג'מן, למלחמה השפעה ישירה על משק החשמל וגם על יעדי האקלים: "המשק שלנו בנוי על מקור כמעט בלעדי של גז, שהוא תחום מאד רגיש למלחמה אל מול הזירה הצפונית. ובמצב מלחמה אתה מפסיק את השימוש בגז ועובר לתחליפים - המשמעות היא מלאים שונים ממה שהכרנו עד עכשיו, משק שצריך לעבור מגז לפחם וסולר כדי שנוכל לתת מענה בצורה טובה. במצבי חרום של מלחמה אל מול זירה צפונית גם כל מה שקשור לשרשרת האספקה עלול להפגע ולכן אנחנו צריכים לחשוב על מאגר קרקעי של גז שישמש אותנו במצב חרום".

על הלקחים לעתיד אומר תורג'מן: "מערכת החשמל נבנתה לאורך 75 שנה לשגרה, ואנחנו מדברים פה על מצב אחר. אנחנו חייבים להכניס את קריטריון החרום כחלק מהקריטריונים של ניהול המערכת ובמערכת המסירה זה אומר שנאים וגיבויים ומעקפים כדי שהקריטריונים האלה יהיו פנימה בתוך הנושא הזה של תכנון מערכת החשמל. גם בגלל המלאים וגם בגלל המציאות שאנחנו יכולים להימצא בה אנחנו חייבים לשמר את היכולת לייצר פחם במצב חרום.
ראינו את התוכניות והגרפים והכוונה לרדת בשימוש בפחם - אבל היכולת לתת מענה בחרום, כמעט בכל תרחיש נזדקק להם ונצטרך להשלים את ההערכות בעיקר של חברת חשמל כדי להמשיך ולהחזיק את ייצור החשמל בפחם במצב חרום. כשמסתכלים על מלחמה ארוכה ללא מקור גז שמלווה אותנו תקופה ארוכה מאד, צריך להסתכל על המלאים ותחנות הייצור גם בפחם וגם בסולר.
בכל הקשור להתקדמות התהליכים הוא אומר: "הייצור לא מתקדם בקצב טוב - מדובר בשתי תחנות גדולות ופרויקטים מורכבים וכדי להבטיח אמינות אספקה צריך לקדם את זה ולקצר את הזמנים".
הוועידה הבינלאומית ה-20 לאנרגיה ועסקים נערכת היום בכפר המכבייה ברמת גן.
במהלך הוועידה נערכים דיונים עם בכירי המשק בלקחי המלחמה למשקי האנרגיה והסביבה והערכות משק המים, הגז והחשמל לתקופה הנוכחית.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ח? חשמל בימי מלחמה
    חשמלית 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמי חמוד את זה אף אחד לא ידע? לא חברי הכנסת.לא אנשי מקצוע במדינה? אם כן למה נושא החשמל לא טופל עד היום.אנחנו במלחמה מקום המדינה.עם הפוגות.למה לא מצאו לנכון לטפל בנושא קריטי זה.עוד מחדל.
    סגור
  • 5.
    מציע שתשלח להם גם נצ (ל"ת)
    אורן 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    סמי תורגמן בחברה ממשלתית לחשמל מ 2018 ולא עשה כלום
    שאולי 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סמי תורגמן בחברה ממשלתית לחשמל מ 2018 חברת נגה - ניהול מערכת החשמל בע"מ ולא עשה כלום הוא מתריע לפני אסון כאשר היו לו כבר 6 שנים לתקן את כל המחדלים אז שלא לבלבל את המוח
    סגור
  • 3.
    הזמנתי גנרטור, בלון גז
    סמי 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקווה לא להשתמש בהם
    סגור
  • 2.
    אז גם לעזה לא היה חשמל נכון? אפשר להוריד את השלטר של
    גולן 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השלטר כבר עכשיו על עזה.
    סגור
  • 1.
    תמיד משדרים פחד, תחשבו מה ישראל יכולה לעשות ללבנון. (ל"ת)
    ארז 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור