נדל"ן ותשתיות

כלל ביטוח ומגדלי הים התיכון בהשקעת מיליארדים בדיור מוגן

מגדלי הים התיכון, אשר מחזיקה כ-7 בתי דיור מוגן בהיקף של כ-1,650 יחידות דיור,וכלל ביטוח ופיננסים ישקיעו כ-500 מיליון שקל בשותפות שתקים פרויקטים עתידיים בענף דיור המוגן בישראל בהיקף של כ- 3.3 מיליארד שקל

מערכת ice | 
מוטי קירשנבאום, ברק בנסקי (צילום רמי זרנגר, סיון פרג', shutterstock)
רשת מגדלי הים התיכון נערכת לקראת קפיצת מדרגה משמעותית בתחום הדיור המוגן בשנים הבאות. החברה דיווחה היום (שלישי) על חתימת הסכם עם קבוצת כלל ביטוח להקמת שותפות, שתפעל הן לייזום והקמה של בתי דיור מוגן חדשים והן לרכישת בתי דיור מוגן קיימים. על פי תנאי ההסכם, סכום ההשקעה הכולל בשותפות יעמוד על כ-500 מיליון שקל, מתוכו כלל ביטוח ופיננסים תשקיע 300 מיליון שקל וחברת מגדלי הים התיכון תשקיע את היתרה בסך של כ-200 מיליון שקל.
על פי ההסכם, תחזיק מגדלי הים התיכון בשיעור שינוע בין 51%  ל-60% בכל פרויקט בו תשקיע השותפות, וכלל ביטוח תחזיק ביתרת הזכויות בכל אחד מהפרויקטים. סכום ההשקעה מצד השותפות יהווה את ההון העצמי הנדרש להשקעה בכל אחד מהפרויקטים העתידיים, כאשר את יתרת המימון תגייס השותפות כחוב, וזאת עד לשיעור של 85% בכל אחד מהפרויקטים. בהתאם לכך, השותפות תוכל למעשה להשקיע בפרויקטים בהיקף כולל של כ- 3.3 מיליארד שקל.
נכון להיום, מגדלי הים התיכון מחזיקה ומנהלת 7 בתי דיור מוגן פעילים, בהיקף של כ-1,650 יחידות דיור, והיא נמצאת בשלבי ייזום, תכנון והקמה שונים של 4 פרויקטים נוספים: הבית ברחובות (250 יח"ד) הצפוי להיפתח לאכלוס כבר בחציון הראשון של השנה; הבית בפארק איילון, צומת מסובים (500 יח"ד) שלאחרונה החלה החברה בשלב החפירה ודיפון בפרויקט; כמו כן, לחברה אופציה לרכישת קרקע לבית דיור מוגן בכרמל בחיפה, וכן פרויקט להקמת בית דיור מוגן באזור רמת אביב. לאחר השלמת פרויקטים אלה, תמנה הרשת 11 בתים פעילים בהיקף של כ-2,700 יח"ד.
מוטי קירשנבאום, יו"ר מגדלי הים התיכון מסר: "הקמת השותפות עם כלל ביטוח ופיננסים קבוצה פיננסית מובילה ככלל ביטוח הינה נדבך משמעותי ביישום התכנית האסטרטגית של החברה להרחבה משמעותית בהיקפי הפעילות, מעבר ל-1,650 יחידות הדיור הפעילות כיום ו-1,000 יחידות הדיור אשר כבר נמצאות בשלבים שונים של תכנון והקמה, ובכך להמשיך ולבסס את מעמדנו כרשת הדיור המוגן המובילה בישראל".
רשת "מגדלי הים התיכון" פועלת מזה כ-30 שנה ובבעלותה 7 נכסי דיור מוגן פעילים: הבית בבת ים, הבית בכפר סבא, הבית בצומת סביון, הבית ברמת השרון, הבית בנורדיה, הבית בירושלים והבית בגני תקווה – בהיקף כולל של כ-1,650 יחידות דיור ובנוסף, כ-1,000 יח"ד בפיתוח. החברה מקימה בימים אלה את בתי הדיור המוגן ברחובות שיכלול 250 יחידות דיור ובפארק איילון הסמוך לצומת מסובים ואשר יכלול עד 500 יח"ד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה