נדל"ן ותשתיות

עיר חדשה בישראל: לאן יעברו עשרות אלפי תושבים?

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לקדם הקמת יישוב חדש לאוכלוסייה הבדואית – רח'מה, היישוב החדש ממוקם בבקעת ירוחם, מצפון למועצה המקומית ירוחם, ומיועד לקבץ לתוכו פזורה בדואית המפוזרת כיום על שטח של כ-15,000 דונם
מערכת ice |  8
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה היום (שלישי), על הפקדת תוכנית מתאר מחוזית להקמת יישוב חדש עבור האוכלוסייה הבדואית - רח'מה. זאת, בתמיכת המועצה המקומית ירוחם והמועצה האזורית רמת נגב. ההחלטה קודמה בהתאם להחלטת הממשלה על הקמת יישוב חדש באפריל 2022.
היישוב החדש ממוקם בבקעת ירוחם, מצפון למועצה המקומית ירוחם, ומיועד לקבץ לתוכו פזורה בדואית המפוזרת כיום על שטח של כ-15,000 דונם. במסגרת הליך התכנון, התקיימו מספר רב של מפגשי שיתוף ציבור עם האוכלוסייה המיועדת להתכנס ביישוב, וכי הושגה הסכמה של רוב התושבים לעבור ליישוב החדש. כעת, עם קידומה של תוכנית זו, יתאפשר קידום התוכניות המפורטות שבהן יינתן המענה הכולל למשפחות שמיועדות להתכנס ליישוב, ובכך צפויים לגדול אחוזי ההסכמה.
 
בדיון שהתקיים היום השתתפו יו"ר הוועד של תושבי רח'מה – כבוד השיח עודה זנון, ראשת המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה, נציגי לשכת התכנון המחוזית דרום, נציגי הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב.
המועצה השתכנעה כי מבין החלופות שנבחנו למיקומו של היישוב, נמצא כי חלופה זו מוצעת באזור שברובו אינו ברגישות נופית-סביבתית גבוהה על פי תמ"א 35, אינו חופף לשטחים מוגנים ושטחי כריה וחציבה, אינו פוגע ברציפות השטחים הפתוחים ויאפשר את הקמתו של היישוב באופן שישתלב במרחב ובנגישות לתשתיות נדרשות.
יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "מברך על המהלך החשוב שיאפשר את התכנסות הפזורה המתפרשת היום על שטחים נרחבים ליישוב מוסדר שמחד ייתן מענה לכלל הצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הבדואית ויאפשר מאידך את המשך הפעילות החקלאית החשובה לאוכלוסייה זו. המועצה השתכנעה כי בניגוד לניסיון בעבר לקדם מהלך כזה, קיים רצון של כלל הצדדים שהמהלך יצליח".
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אמליח: "הצלחת המהלך קודם בזכות שיתוף פעולה מצוין בין נציגי מינהל התכנון והאוכלוסייה המקומית, ובתמיכה של הרשויות באזור, תוך מתן מענה לכלל הצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הבדואית".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    צדק היסטורי- כל הכבוד!
    אחד שמבין בנושא 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר 15 שנים מדברים על הקמת הכפר, הגיע זמן שיתחילו להזיז את העניינים ולהקים אותו. הכותרת מוזרה מאוד- סך הכל מדובר בכפר קטן של כ2500 תושבים, מה הקשר עשרות אלפי תושבים? הלוואי ויימצא פתרון במהרה לכל עשרות אלפי התושבים הלא מוכרים בנגב שחיים בתת תנאים ותחת איום מתמיד של פינוי והריסה.
    סגור
  • 6.
    מדינה של מתאבדים.
    מידהו 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עלק מדינת היהודים. מדינת כל הפושעים.רק פושעים ןערבים חיים כאן טןב. כל היתר הטזרלים ההגונים הם רק מחלבת מיסים ובגיל פנסיה מקבלים אצבע משולשת.
    סגור
  • 5.
    בונים רק לערבים הארץ הזאת
    שמואל 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא מספיק שהשתלטו על שטחים נרחבים ???
    סגור
  • 4.
    פרס לפולשים
    שמואל ג 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אין בעיה להקים בעבורם עיר חדשה , אבל בתנאי שיחזירו למדינה את כל השטחים שהם פלשו וגזלו .
    סגור
  • לפני שבועיים תפסו בדואיים מהכפר מבריחים מאות כלי נשק מי (ל"ת)
    א 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נתנו פרס למסתנני חאן אל אחמר
    1 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שהגיעו מהנגב - וגם לשאר הפוליגמים בעלי ה 5 נשים לגבר נותנים כאן פרס. הפשע משתלם.
    סגור
  • 2.
    יקבלו עיר מסובסדת וימשיכו להשתלט על שטחים. (ל"ת)
    אריאל 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    למה ליהודים
    אח 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא נותנים להשטלט כך על שטחים.
    סגור