נדל"ן ותשתיות

מיגונית אחת לכולם: מצב התשתיות בפזורה הבדואית - סכנת חיים

משלחת חברי כנסת מהליכוד ומהעבודה סיירה ביישובי אל קסום בהדרכת ראש המועצה סלאמה אל אטראש. בשבת ה-7 באוקטובר, אחת המשפחות נפגעה כאשר טיל נפל על ביתם שעשוי מאיסכורית והרג שמונה אנשים. לרשותה עמד מרחב מוגן מאולתר שעשוי מצינור בטון בקוטר רחב ושני לוחות בטון שמסתירים את פתחיו
מערכת ice |  2
המיגונית. הח"כים דנינו ורייטן וראש מועצת אל קסום אל אטראש (צילום יח"צ)
ח"כ אפרת רייטן (העבודה) וח"כ שלום דנינו (ליכוד) סיירו היום (רביעי) ביישובי מועצת אל קסום בהדרכתו של ראש המועצה סלאמה אל אטראש. השניים ביקשו לראות מקרוב כיצד המועצה והתושבים ובעיקר מערכת החינוך שלה מתמודדים עם מצב החירום ועם פגיעות הטילים. 
את הביקור החלו השניים אצל משפחת אל גורען בפזורה (בואכה כסייפה). משפחת אל גורען הייתה המשפחה הבדואית הראשונה שנפגעה בשבת ה-7 באוקטובר כאשר טיל נפל בדיוק בבית המשפחה (שעשוי מאיסכורית) כשהם ישבו בתוכו והרג שמונה בני משפחה. "אני מכיר ומלווה שנים רבות את אחינו הבדואים בנגב", אמר ח"כ דנינו. "אני שמח שיש היום שר חינוך שמעוניין לשנות את הגישה לציבור הבדואי ולשתף אותם כמה שיותר בחברה היהודית. יחד נצליח לפתור בעיות שהטיפול בהן הוזנח זמן רב מדי".

בני המשפחה סיפרו את שעבר עליהם מאז פרוץ המלחמה ובין הייתר סיפרו על בני משפחה שלחמו וחלקם עדיין לוחמים בגזרת העוטף. לרשות בני המשפחה עומדת מיגונית פשוטה שעשויה מצינור בטון בקוטר רחב ומשני לוחות בטון שמסתירים את הפתחים. משם המשיכו חברי הכנסת לביקור בבית ספר יסודי בישוב אל באס, שמורכב ממשפחות שבהן הבעלים הם לוחמים משוחררי צה"ל.

דנינו: "יחד נצליח לפתור בעיות שהטיפול בהן הוזנח זמן רב מדי". חברי הכנסת עם ראש המועצה (צילום: יח"צ)
סלאמה אל אטראש שטח בפני חברי הכנסת רייטן ודנינו את הקשיים הרבים שאיתם הוא נאלץ להתמודד מול משרד החינוך, בהתעקשותם על כל סעיף גם כאשר מצב התשתיות אינו מאפשר זאת. ח"כ רייטן סיכמה: "באנו עם הרבה רצון טוב לראות ולהוקיר את החברה הבדואית שנפגעת מהחמאס, בדיוק כמו כל אחת ואחד מאיתנו בחברה היהודית. התרשמנו מקבלת הפנים החמה ונפעל יחד בכנסת כדי לסייע לאוכלוסייה כאן להתמודד טוב יותר עם הקשיים".
חה"כ אפרת רייטן: "יש צורך ברור להשקיע בדור העתיד בחברה הבדואית, בחיבור שלו לחברה הישראלית כולה, שכן כולנו תלויים זה בזה. באתי עם לב פתוח ונפש חפצה להקשיב לקשיים ואעשה כמיטב יכולתי כדי לקדם ולדאוג לצרכים שעלו בביקור. מקווה שאוכל לסייע ושנעמיק את הקשר ושותפות הגורל בינינו. תודה לראש המועצה על קבלת הפנים החמה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שקודם כל יגנו את הטבח ברעים!!!!!!! (ל"ת)
    חרדי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדינה אחת אנחנו
    רותי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבדואים הוכיחו שיש תקווה ובזמן אמת כולנו הבנו שיש לכולנו ביחד מדינה אחת אני מקווה שכשנחזור לחיות בשלום במדינה הרשויות ידעו להשקיע ולתקן עוול למגזר הזה
    סגור