נדל"ן ותשתיות

חשמל לעשרות אלפי משקי בית: זו חוות הטורבינות שתתחיל לפעול

חוות טורבינות חדשה ברמת הגולן צפויה להתחיל לפעול בקרוב לאחר שקיבלה את האישורים הדרושים. בסך הכול, יפעלו כ-34 טורבינות רוח מתוך ה-39 שבאתר שיספקו חשמל בהיקף השווה לצריכה שנתית של 70 אלף משקי בית
מערכת ice | 
טורבינת רוח (צילום pexels)
חוות טורבינות הרוח "בראשית" ברמת הגולן קיבלה אישור הפעלה משר האנרגיה, ישראל כץ, והיא צפויה להתחיל לפעול בקרוב. חוות הטורבינות מסוגלת לייצר חשמל בהיקף השווה לצריכה שנתית של 70 אלף משקי בית. 
בחוות הטורבינות "בראשית" ישנן 39 טורבינות בגובה עצום של 175 מטר, האישור המדובר ניתן ל-34 מהטורבינות שמוכנות לשימוש. אישור זה יתרום רבות לביטחון האנרגטי של ישראל על רקע ההחלטה הביטחונית להפסיק להזרים גז מהמאגר "תמר" שממוקם מערבית מחיפה.
נזכיר כי על מנת לפצות על הורדת התפוקה מ"תמר", התקבלה החלטה להגביר את תפוקת הגז מאסדות לוויתן וכריש שממוקמת במרחק של כ-10 קילומטר מחופי זיכרון יעקב. בזמני שגרה, הגז שיוצא מאסדת לוויתן יוצא ברובו לצרכי ייצוא למדינות ברחבי העולם. על האסדה ישנה הגנה רבה הכוללת מאבטחים פרטיים ופטרולים רבים של סירות חיל הים.
יו"ר רשות החשמל אמיר שביט אמר לכלכליסט: "מדובר בתוספת ייצור משמעותית, שאינה תלויה בדלקים מזהמים, שתגביר את אמינות אספקת חשמל למשק החשמל בימי הלחימה, ותקדם את משק החשמל לעמידה ביעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה