נדל"ן ותשתיות

עוקץ דירות היוקרה: זו הבקשה של הרוכשים לבית המשפט

אל אולמה של השופטת גרוסמן התנקזו בימים האחרונים ענייניהן של מספר קבוצות רכישה, המונות מאות רוכשי דירות במגדלי מגורים ועסקים בבת ים, שנוהלו תחת 'רום כנרת', ולכולן בקשה דומה – לשמור על כספי המשקיעים בנאמנות, למנוע מהחברה לעשות בהם שימוש. זו ההחלטה שקיבלה
מערכת ice | 
נדל"ן בארץ (צילום shutterstock, vecteezy)
השופטת נועה גרוסמן מביהמ"ש המחוזי בתל אביב, פרסמה הבוקר (רביעי) את החלטתה בנוגע לתביעות השונות בעניינה של חברת הנדל"ן 'רום כנרת'. כזכור, אל אולמה של השופטת גרוסמן התנקזו בימים האחרונים ענייניהן של מספר קבוצות רכישה, המונות מאות רוכשי דירות במגדלי מגורים ועסקים בבת ים, שנוהלו תחת 'רום כנרת', ולכולן בקשה דומה – לשמור על כספי המשקיעים בנאמנות, למנוע מהחברה לעשות בהם שימוש.
השופטת גרוסמן היא גם זו שהתמנתה לדון בקשתם של עובדי 'רום כנרת' להכנסת החברה לפירוק, וזאת בשל אי תשלום שכרם במועד, ופגיעה מתמשכת בפנסיה שלהם ובתנאיהם הסוציאליים. בהחלטה הבוקר דחתה השופטת את בקשת בעלי החברה להיכנס להליך של הגנה בפני נושים, ולהמשיך, במקביל, לנהל את החברה באמצעות הנהלתה הקיימת, בליווי נאמן מטעם בית המשפט.

תחת זאת, ולנוכח הפרטים שהוצגו בפניה, הורתה השופטת גרוסמן על מינויים של  עורכי הדין אהוד גינדס ושי מילוא כנאמנים זמנים לחברה. תפקידם יהיה לבדוק לעומק את מצבת הנכסים והתחייבויות חברת 'רום כנרת', וחברות נוספות שפעלו לצדה, ולקבוע האם יש להכניסן להליך של חדלות פירעון. השופטת הורתה לנאמנים למסור לידיה דיווח מסכם על מצב החברה, וזאת עד ל-18 בספטמבר בשעה 11:00 בבוקר. כמו כן, קבעה השופטת דיון, בפתיחת הליכי חדלות פירעון נגד החברה, ליום המחרת, ה-19 בספטמבר בשעה 09:00 בבוקר.
כמו כן, הטילה השופטת גרוסמן איסור דיספוזיציה (העברת כספים) מכל חשבונות החברה, ומחשבונות בעל החברה. מנגד, דחתה השופטת בקשות להטיל איסור דיספוזציה על חשבונותיה של אשת בעל החברה, משום שלא הוצגה בפנייה סיבה מנומקת מדוע יש לראות בהונה כחלק מהון החברה. 
כמו כן, קבעה השופטת גרוסמן כי לעת הזאת אין היא רואה צורך להטיל צו עיכוב יציאה מהארץ לא כלפי בעל החברה, ולא כלפי עורך הדין שמונה כנאמן בחשבונות הבנק, חשבונות שבהם נאספו עשרות ואולי אף מאות מיליונים מכספי רוכשי הדירות, ולפחות אחד מהם נמצא ריק לחלוטין. "החלטת כבוד השופטת גרוסמן חשובה והגיעה בעתה" אומרים עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא, המייצגים את רוכשי דירות בפרויקטים סי-טאואר ובי-טאואר בבת-ים, וכן את עובדי חברת 'רום כנרת'. 
"בדומה למה שהערכנו, אין לנו ספק שמינוי נאמן זמני לנכסי החברה הוא הצעד המתבקש והנכון מכול" אומרים עו"ד סרוסי וזעירא. לדבריהם, רק כך ניתן למפות את כלל נכסי החברה לצד התחייבויותיה, ולאתר הברחות נכסים, אם אירעו, בסמוך למשבר שפקד את החברה.
"עצם העובדה שחשבון הנאמנות של קבוצת רוכשי הדירות במגדל 5 בפרויקט סי-טאואר, נמצא ריק, למרות שהוזרמו אליו עשרות מיליוני שקלים מכספי רוכשי הדירות, בצירוף העובדה שהקרקע שעליה אמור היה להיבנות המגדל לא נרכשה במלואה על ידי החברה, מעידות כאלף עדים, על כך שאנשי החברה לא נהגו, לכאורה, כשורה בכספי רוכשי הדירות, ועל כך יש לנהל חקירה מדוקדקת ולאתר, להיכן הוזרמו הכספים, ולשם מה" אומרים עוה"ד סרוסי וזעירא.
"אנו ניאבק מעתה על כך, שיאותרו כלל העברות הכספים, ויינטלו חזרה מהנהנים מהם, תוך הפעלת עקולים וחילוטים נגדם, כשלנגד עינינו קיימת מטרה אחת: להבטיח את כספם של רוכשי הדירות" אומרים עוה"ד סרוסי וזעירא. "כמו כן, נשאף שכל אחד ואחד מנכסי החברה ינוהל בנפרד, והכספים שנצברו בו ישרתו את כלל הרוכשים באותו פרויקט". פתרון זה, לדברי עוה"ד סרוסי וזעירא, הוחל בהצלחה בפרשת פרי נדל"ן, ורק כך, הושבו לרוכשי הדירות מרבית כספי השקעתם. לדבריהם, על נושי חברת רום כנרת, חברי הקבוצות והספקים, להיערך להגשת תביעות חוב, שרק באמצעותן ניתן יהיה להשיב כספים מקופת הנאמנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה