נדל"ן ותשתיות

שיא חדש לפינוי בינוי: איפה התכנית יצאה לדרך ב-4 שנים בלבד?

4 שנים מתכנון פרויקט עד קבלת האישור להתחלה שלו, זה הרבה זמן. אולם, במדינת ישראל הבירוקרטית מדובר כמובן בשיא. היכן יצא לדרך פרויקט הענק בו יהרסו 120 יח"ד שעליהן ייבנו 778 יח"ד?
מערכת ice |  1
פרויקט נגה בנוף הגליל של קבוצת בראל (צילום אס.או אדריכלים)
ארבע שנים בלבד לאחר הפנייה הראשונית לבעלי הדירות ברחוב התירוש בנוף הגליל, תוכנית ה"פינוי בינוי", במסגרתה קבוצת בראל וחברת תירוש יבנו 778 ברחוב התירוש בעיר, אושרה.
במסגרת הפרויקט יהרסו 120 דירות ישנות ובמקומן יוקם פרויקט עירוב שימושים חדשני שיכלול כאמור 778 יחידות דיור חדשות, במיקום מיטבי בקרבת הרכבת הקלה "נופית" ובצמוד לפארק העירוני "נופארק".
הבינוי המתוכנן כולל 7 מגדלי מגורים בני 15-27 קומות הכוללים מגוון יחידות דיור החל מדירות 2 חדרים ועד פנטהאוזים מפוארים הצופים לנוף המרהיב של שדות העמק. מתוך כלל היחידות, כ- 25% יהיו יחידות דיור קטנות כמו כן, במסגרת הקמת הפרויקט יבוצע שדרוג משמעותי של תשתיות עירוניות הקיימות והקמת מספר מבני ציבור חדשים אשר יבנו על ידי היזמים. במסגרת זו יוקמו מעונות יום וגני ילדים, בית כנסת, מבנה רב תכליתי, מבנה ספורט, מגרשי ספורט מתקני משחק ושטחים ירוקים. כמו כן יפותחו התשתיות העירוניות בהיקף הפרויקט לרווחת כלל דיירי השכונה. 

אריאל בבלי, המייסד והבעלים של קבוצת בראל , ציין כי "הפרויקט התקדם בצורה מהירה מאוד הודות לשיתוף פעולה חסר תקדים מצד בעלי הדירות ומצד העירייה. בעלי הדירות הבינו את הפוטנציאל בתוכנית ובזמן קצר הגענו לכמעט 100 אחוז חתימות, במקביל, קיבלנו תמיכה וסיוע מכל נציגי העירייה ובראשם ראש העיר רונן פלוט וסגנו אלכס גדלקין. הפרויקט הוא למעשה פרויקט הפינוי בינוי הראשון בנוף גליל שיוצא לדרך והראשון בכל מחוז צפון."
קבוצת בראל בבעלות אריאל בבלי פועלת באמצעות חמש חטיבות מקצועיות: יזמות, הנדסה וביצוע, התחדשות עירונית, חטיבת טכנולוגיות הפועלת לפיתוח והטמעת טכנולוגיות בבנייה וחטיבת תשתיות. לבראל יש כיום צבר של כ-8,446 יח"ד בהליכי תכנון והקמה שונים (חלקן עם שותפים) החברה מתכננת כיום בניה של כ-220,000 מ"ר בייעודי מסחר ותעסוקה ובונה כ-1,834 יחידות דיור בתחום הביצוע (עבור הקבוצה ועבור יזמים אחרים) כמו כן היא מקימה פרויקטים בתחום התשתיות בהיקפי ביצוע של כ-100 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפרופו התחדשות עירונית
    קליל 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחלק גדול מהמקרים פרוייקט פינוי בינוי מאפשר לעשות סדר בפריטים שבתכולת הדירה וכן להפיק רווח אלטרנטיבי מהחפצים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "המדריך האולטימטיבי לפינוי דירות" וקבלו מאמר מדוייק של יוסף האוסףצשמסביר איך לעשות זאת
    סגור