נדל"ן ותשתיות

הפסקות חשמל, רמזורים מושבתים: מתקפת סייבר על ישראל?

הפסקות חשמל מתרחשות כעת בשורה של מוקדים ברחבי הארץ, כאשר בין הערים שנפגעות מהפסקת החשמל הן ראשון לציון, לוד, בני ברק, פתח תקווה, טבריה, קריית שמונה וראש העין. חברת החשמל מכחישה: "בשל תקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכח חיפה מורגשות הפסקות חשמל לסירוגין"
מערכת ice |  1
shutterstock ,pexels (צילום shutterstock)
רק בשבוע שעבר, אחרי ההתקפה על הדואר לפני פסח, התבצעה מתקפת סייבר מאסיבית של קבוצות מוסלמיות מרחבי העולם במסגרת יום הסייבר האיראני שהתמקדה בדואר ישראל ובבנקים הגדולים ולחלקם בלבד לא ניתן לגשת. אמש התרחש אירוע חריג, כאשר גם חשבון הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרץ לכאורה ועתה הפסקות חשמל ברחבי ערים גדולות בישראל מעוררות חשד כי מדובר בעוד מתקפה.
בישראל היום דווח כי הפסקות חשמל מתרחשות בשעה זו (חמישי) בשורה של מוקדים ברחבי הארץ, כאשר בין הערים שנפגעות מהפסקת החשמל הן ראשון לציון, לוד, בני ברק, פתח תקווה, טבריה, קריית שמונה וראש העין. 
יתרה מכך, תושבים מדווחים כי גם רמזורי התנועה הפסיקו לעבוד ולכן יש פקקים במספר כבישים  על פי הדיווח, ישנם מאות אנשים שנתקעו במעליות. יחד עם זאת, טרם ידועה הסיבה האמיתית והאם אכן מדובר באירוע סייבר.
 
רק בשבוע שעבר, נודע כי מערך הסייבר הלאומי התריע בפני המדינה מפני ניסיונות למתקפת האקרים במטרה לשבש ולהשתלט על שידורי הטקסים בימי הזיכרון ויום העצמאות ה-75 של המדינה, דבר שטרם קרה בעבר. 

חברת החשמל נמסר: "בשל תקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכח חיפה מורגשות הפסקות חשמל לסירוגין במספר אזורים בארץ. אספקת החשמל הסדירה חודשה למספר אזורים ותוחזר לחלוטין בשאר הארץ בדקות הקרובות"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל מתוכנן ופועל לפי האגנדה שלהם
    פלישת חייזריםמבדרך 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סדר עולמי חדש כבר כאן
    סגור