נדל"ן ותשתיות

בעקבות רעידת האדמה: "להתחיל לבצע מחיר למתמגן"

מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, ניר שמול, ראה כמו כולנו את ממדי האסון ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה וקורא להתייחס לנייר עמדה משנת 2011 שעד כה לא נעשה שימוש לצורך חיזוק מבנים
מערכת ice | 
ניר שמול (צילום תומר פדר, shutterstock)
באמצע הלילה התעוררו רבים בהרגשה כי המדינה רועדת. בשעות האחרונות מתגלים ממדי האסון ונכון לשעה זו מדובר על מעל לשש מאות הרוגים ואלפי פצועים ברחבי טורקיה וסוריה בעקבות רעידת האדמה הקטלנית בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר.
בעוד נראה כי יעברו עוד ימים ושבועות רבים עד אשר ניתן יהיה להצביע על מספרים רשמיים במספר הנפגעים ובמדינות הללו יצליחו לחזור לשגרה, גם בישראל נלחצו בעקבות רעידת האדמה במדינה השכנה והפחד כי בפעם הבאה גם ישראל תחטוף.

ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, התייחס לרעידת האדמה ולמוכנות ישראל לרעידת אדמה חזקה יותר שתגיע אלינו ואמר "ההירתמות המהירה של המדינה היא צעד הכרחי ודחוף לשמירה על חיי אדם, הבוקר יותר מכל בוקר אנחנו מבינים זאת: הגיע הזמן לצד מחיר למשתכן, להתחיל לבצע מחיר למתמגן".
שמול התייחס לכך שבשנת 2011 החברה לפיתוח והתחדשות עירונית הגישה לשרי הממשלה נייר עמדה הכולל תכנית מפורטת שתאפשר יצירת מנגנון כלכלי לחיזוק מבנים בפריפריה כנגד רעידות אדמה, אך מאז לא נעשה הרבה וכיום עדיין אין כדאיות כלכלית לחיזוק מבנים באזורים רבים בארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה