נדל"ן ותשתיות

נלחמים ביוקר הדיור: בכירי ענף הנדל"ן נפגשו בפורום Duns 100

במסגרת הפורום, בהנחייתה של עוה"ד דפנה שחר, עסקו בכירי הענף בנושאים שעל סדר היום המקצועי, ביניהם: עליית מחירי הדירות והצעדים שהממשלה החדשה תזדקק לנקוט בכדי לטפל במשבר הדיור
מערכת ice | 
פורום דאן 100 (צילום יחצ)
אתמול (א'), קיימה דן אנד ברדסטריט במלון "הרודס" בהרצליה את פורום Duns100 השנתי של בכירי ענף הנדל"ן בתחום ההתחדשות העירונית. במסגרת הפורום, בהנחייתה של עוה"ד דפנה שחר, עסקו בכירי הענף בנושאים שעל סדר היום המקצועי, ביניהם: עליית מחירי הדירות והצעדים שהממשלה החדשה תזדקק לנקוט בכדי לטפל במשבר הדיור, הסחבת ועודף הבירוקרטיה בתהליכי הרישוי וקבלת היתרי בניה, העלאת הריביות וההשפעה על עולם הנדל"ן ועוד.
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנו רואים בזמן האחרון את העלייה של הריבית, שעולה ביחד עם האתגרים שצפויים בשוק. צריך להוסיף היצע ולהזרים תקציבים לרשויות המקומיות, דבר שיקצר תהליכים וישפיע על ההתחדשות העירונית. הביקושים נובעים מהיצע, ככל שנגדיל את ההיצע, בפרט בפרויקטי התחדשות עירונית זה יוריד את המחירים".
אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט בפורום Duns 100: ״ענף התחדשות העירונית מהווה חלק נכבד מאוד מפעילות הנדל"ן בארץ. כיום, למעלה מ-70% מהפרויקטים העוסקים בהתחדשות עירונית נמצאים באזור תל אביב והמרכז והנתונים מראים על ביקושים גבוהים, למרות ויחד עם עליות מחירים מצטברות של עשרות אחוזים. אנו עוקבים אחר ענף הבנייה כל העת והוא נחשב לאחד מהענפים המסוכנים ביותר במשק, שכן הוא עתיר רגולציה ומצריך וודאות, שהיזמים מתקשים לקבל עקב השינויים והתמורות הנצפות בתקופה האחרונה".
נתי גלבוע, מנהל התחדשות עירונית, שיכון ובינוי אחזקות: "מדברים על שחרור קרקעות כבר הרבה זמן, זה קשור לשינויים עמוקים בשיטת הממשל, שאני לא רואה אותם קורים. לא יכול להיות שהמדינה צועקת לנו כאזרחים שאין לה שום בשורה בנושא יחידות דיור ומצד שני מי שקובע מה ייבנו פה הן הרשויות המוניציפליות. אני מאמין שבסוף תמריצים מדברים לכולנו - תנו לנו תמריצים, ואולי תהיה בשורה".
איל טישל, סמנכ"ל התחדשות עירונית, אזורים בנין: "הריבית עולה ואין לי ספק שבתקופה
הקרובה שיהיו יזמים שיאלצו להיפרד מפרויקטים כדי לממן פרויקטים אחרים. בסוף הבעיה
המרכזית זה ההיצע, העלאת הריבית בהקשר הזה זה פתרון שיגרום לשינוי בטווח הקצר
והפתרון היחידי בדבר הוא להגדיל את ההיצע במקומות כמו הפריפריה. נצטרך לבנות במקומות רחוקים והדבר שיאפשר את זה זו תשתיות תחבורה נכונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה