נדל"ן ותשתיות

לא רק לבנון: האם ישראל בדרך להסכם גז נוסף?

בדרך להסכם גז עם הרשות הפלסטינית ומצרים? אחרי ההסכם עם לבנון נראה כי בישראל פונים לסגור הסכם גז נוסף לפיתוח שדה הגז מרין הנמצא מול חופי רצועת עזה
מערכת ice | 
הסכם הגז עם לבנון-אילוסטרציה (צילום יחצ, pixabay)
אחרי הסכם הגז עם לבנון, האם מסתמן לנו הסכם גז חדש עם הרשות הפלסטינית ומצרים? לפי דיווחים ערביים, מצרים עומד מאחורי יוזמה במטרה לסייע לתהליך שיביא לתחילת פיתוח שדה הגז מרין הנמצא מול חופי רצועת עזה.
בעוד בפברואר 2021 מצרים והרשות הפלסטינית חתמו על מזכר הבנות לפיתוח שדה הגז מרין. במסגרת ההסכם, חברת אחזקות הגז הטבעי המצרית והרשות הפלסטינית ישתפו פעולה בפיתוח שדה הגז, ובהולכה לרצועת עזה ולמתקני הנזלה במצרים.

"פיתוח מרין, בדומה להסכם עם לבנון, יוצר משוואה חדשה שבה לחמאס יהיה הרבה יותר מה להפסיד אם יחדש את האש", כך ציין בכיר ישראלי והוסיף כי "שדה גז פלסטיני יגביר פי כמה את מנופי הלחץ על חמאס". נראה כי למרות האופטימיות, בישראל נכון לעכשיו מנסים להצניע את המהלך.
לפי הדיווחים, ישראל וארה"ב לא מוכנות לאפשר לחמאס לקחת חלק ישיר בפרויקט בסדר גודל שכזה. אצל הפלסטינים כבר החלו במשא ומתן עם מספר חברות בינלאומיות כולל חברת טוטאל הצרפתית.
שדה הגז מרין התגלה לפני למעלה מ-20 שנה על ידי "בריטיש גז". על פי ההערכות יש במאגר כ-30 BCM (מיליארד מטרים מעוקבים) בשדה הנמצא כ-36 ק"מ מחופי רצועת עזה ומדובר בהכנסות פוטנציאליות של עשרות מיליארדי דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה